آشنایی با تاریخچه ساری، شهر زیبای شمالی

16 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه ساری 876854524522501

آیا تاکنون با تاریخچه ساری آشنا شده اید؟ بر اساس مطالعات مختلف و بررسی های باستان شناسان، و نظریه های متفاوت آن در ارتباط با زمان دقیق ایجاد شهر ساری، نمی توان با قطعیت یک تاریخ ثابت را برای تشکیل آن بیان کرد، اما آن چیزی که مسلم است قدمت این شهر به ۳۰ قرن قبل بر می گردد، و به نوعی اولین سکونت گاه هایی که کنار دریای خزر به وجود آمده اند، در منطقه ساری بوده است.

البته این شهر ساری که اکنون وجود دارد، بر روی بقایای اولین سکونت گاه های موجود در این محل ساخته شده است. ساری به نوعی پایتخت مازندران و بزدگترین شهر این استان می باشد. جایی که در آن جمعیت نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و ساحل آن در ایام تعطیلات مملو از مسافران و گردشگران شهرهای مختلف می شود.

در تاریخچه ساری، موسس آن را به افراد مختلف نسبت می دهند گاهی موسس آن را نوذر می دانند گاهی باستان شناس دیگر این مورد را نقض کرده و موسس آن را فرخان بزرگ می دانند در برخی از کتب تاریخ، طوس را بنیان گذار این شهر می دانند.

بر مبنای موارد گفته شده تاریخچه ساری، می تواند حکایت گر این موضوع باشد که فرهنگ و تمدن از دیرباز در ایران وجود داشته و به دلائل مختلف این قسمت از کشور همواره مورد توجه حاکمان و فرمانروایان سلسله های مختلف حاکم بر این بوده است. خاک حاصلخیز و غنی بودن آن به همراه اقلیم خوش منطقه فرصت را برای  آن ها جهت تاسیس حکومت خود فراهم نموده است.

تاریخچه ساری 978745645041232

جاذبه های دیدنی شهر ساری

شهر ساری مانند همه ی شهرهای مازندران از شرایط اقلیمی خوب این منطقه برخوردار بوده تا جایی که جاذبه های زیادی درون دامنه های کوه های موجود این منطقه فراهم است، علاوه براین، دریای خزر و ساحل طولانی آن در این قسمت همواره مورده توجه افراد مختلف قرار می گیرد، در زیر به ترتیب به هر کدام از این جاذبه ها که خود بستر ورود مردم به ساری را فراهم کرده اشاره می شود:

چشمه های خروشان

در این قسمت چشمه های خروشانی قرار دارد که چشمه بادام در میان آن به خوبی می درخشد؛ چشمه ای که سرمنشا آن کوه های دماوند می باشد. مزه آب این چشمه شور بوده و جز چشمه های با آب شور قرار دارد. این چشمه دارای موارد حیرت آوری است به این صورت که از دو نوع آب تشکیل شده است، یک قسمت این چشمه آبی شور داشته و یک قسمت دیگر چشمه را آب ترش در برگرفته است، علاوه بر این رنگ آب در این دو قسمت نیز با هم متفاوت است.

تاریخچه ساری 9787654503232

ویلا هایی با چشم انداز های مختلف در نزدیکی این چشمه ها  ساخته شده اند که می توان با خرید ویلا در ساری تا هر زمانی که بخواهید در آن منطقه حضور داشته و  از جنگل ها، کوها، دره ها و دامنه های پر از گل آن دیدن نمایید. به علاوه خرید آپارتمان در ساری نیز بر اساس علائق افراد مختلف می تواند در اولویت قرار بگیرد، البته علاوه بر خرید، می توان بر اساس زمان اقامت خود، اقدام به اجاره ویلا در ساری و یا رهن ویلا در ساری کنید.

دریای خزر

دریای زیبای خزر که در شمال کشور قرار دارد و دامنه آن بیشتر استان های شمالی را در بر گرفته است می تواند از بزرگترین عاملی باشد که مردم را به سمت این خطه جهت تفریح و مسافرت می کشاند، جایی که در کنار آن ها ویلاهای زیبا با معماری های مدرن ساخته شده و افراد را جهت خرید هر کدام از این ویلاها ترغیب می کند. افرادی که برای گرفتن آرامش از سکوت سواحل خزر ساعت ها اتومبیل های خود را برای رسیدن به شهر ساری می رانند.

ارسال دیدگاه