معرفی 3 جاذبه دیدنی زاغمرز + تصویر و نشانی دقیق

24 آذر 1401
0 دیدگاه
فلامینگو های تالاب میانکاله 541513

مازندران که گویی تمام زیبایی جهان را از آن خود کرده؛ سرسبزی و جاذبه هایش را در تمام مناطق خود پخش کرده است .این بار به روستا زاغمرز سفر میکنیم تا با جاذبه های دیدنی زاغمرز آشنا شویم.

زاغمرز که در استان بهشهر چتر خود را پهن کرده است؛ روستایی است که برخلاف بقیه روستاها به رغم فعالیت های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار میباشد زیرا نیروگاه شهید سلیمی، بندر امیرآباد و شرکت ملی نفت ایران در آن واقع شده و علاوه بر آن وجود حیات وحش میانکاله در حوزه محیط زیست نیز آن را از ارزش بالایی برخوردار است.

حال در این محتوا سری به جاذبه های زاغمرز، این روستای پرآوازه میزنیم تا راهنمایی باشینم برای مسافران وگردشگران عزیزی که قصد سفر به این نقطه از سرزمینمان را دارند.

 

غروب آفتاب با نمایی از نیروگاه های واقع در تالاب لپو
غروب آفتاب با نمایی از نیروگاه های واقع در تالاب لپو

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله یا میزبان پرندگان مهاجر؟ پرواز قوهای سرکش، پلیکان هایی که با منقار های بلندشان در جست و جوی غذا میباشد، عقاب های دریایی دم سفید و فلامینگوهای رقصان روی آب منظره جذابی که است که انتظارتان را میکشند.

اما قصه اینجا تمام نمیشود؛ دقیق تر که نگاه کنید جنب و جوش ماهی های شناور در آب را میبینید که منبع درآمد و امرار معاش مردمان بومی ساکن زاغمر هستد.ماهی های از جمله خاویار،ماهی سفید،کفال و کپور که میتوانید تازه تازه از همانجا خریداری نمایید و نوش جان کنید.

از دیگر مناطقی که میتوانید در این تالاب به تماشای آن بنشینید میتوان به شنزار های ساحلی،زمین های باتلاقی، آبگیر ها و مرداب جنگلی اشاره کرد.

  • لیست پرندگان تالاب میانکاله: قو، پلیکان، عقاب دریایی،فلامینگوها و …
  • لیست ماهی های تالاب میانکاله: خاویار،ماهی سفید،کفال و کپور
پرواز پرندگان مهاجر بر تالاب میانکاله
پرواز پرندگان مهاجر  با نقش ونگارهای تماشایی بر تالاب میانکاله

موقعیت مکانی تالاب میانکاله:

برای رفتن به این تالاب از سمت مازندران 2 مسیر وجود دارد.

مسیر اول: از ساری به سمت نکا حرکت کنید و 56کیلومتر بعد به بهشهر و سپس تالاب میانکاله میرسید.

مسیر دوم:در ابتدا بعد از حدود 46 کیلومتر خود را به بندر امیرآباد رسانده و از آنجا در جهت شرق به سمت تالاب امیر آباد برانید.

مزیت این مسیر این است که اول به پناهگاه حیات وحش رسیده و میتوانید از تماشای حیوانات بهره مند شوید و در ادامه مسیر تالاب میانکاله در انتظار شماست.

  • مسیر اول به تالاب میانکاله: ساری، نکا، بهشهر،تالاب میانکاله
  • مسیر دوم به تالاب میانکاله: مازندران،بهشهر، بندرامیرآباد،تالاب میانکاله

 

بازی فلامینگوهای بازیگوش در تالاب میانکاله
بازی فلامینگوهای بازیگوش در تالاب میانکاله

برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب میانکاله روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تالاب لپو و پلنگان زاغمرز نکا:

لپو که از دو کلمه “لپ” و “او” سرچشمه میگیرد در زبان مازندرانی به معنای آبی ساکن یا همان مرداب میباشد.

این تالاب که تشکیل شده از 3 تالاب به نام های تالاب لپو،شیرخان لپو و پلنگان زاغمرز میباشد در 500 متری دریای خزر و منطقه شمالی زاغمرز واقع شده اند.

گمان میرود که این تالاب در روزگار قدیم جزئی از دریای خزر محسوب میشد که به مرور زمان و عقب نشینی دریا تبدیل به تالاب های مستقل شدند که جزئی از جاذبه های گردشگری زاغمرز قرار گرفتند.در این تالاب هم همانند تالاب میانکاله در پاییز و زمستان شاهد حضور پرندگان مهاجر هستید.

از جمله تفریحات جذاب این تالاب میتوان به قایق رانی اشاره کرد که در فصل زمستان با حضور پرندگان، فضایی رویایی را رقم میزند. همچنین اگر علاقه مند به ماهی گیری هستید تجهیزاتتان را همراه خود بیاورید. اینجا ماهی گیری آزاد است.

موقعیت مکانی تالاب لپو و پلنگان: مازندران،نکا،یک کیلومتری جنوب دریای خزر و شرق نیروگاه نکا

هارمونی تماشایی غروب آفتاب در آسمان تالاب لپو
هارمونی تماشایی غروب آفتاب در آسمان تالاب لپو

برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب لپو و پلنگان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

ارسال دیدگاه