معرفی تالاب ها و آب بندان های قائمشهر + آدرس دقیق

18 آذر 1401
0 دیدگاه
تالاب کرچنگ قائم شهر 9684968549641

شهرستان قائمشهر که در قدیم الایام با نام” شاهی” شناخته شده بود مملو از سرسبزی و طبیعتی بکر و مثال زدنی میباشد.

در این شهر با وجود آب و هوای گرم و مرطوب، تالاب‌های زیادی وجود دارد که محل پرورش و زندگی بسیاری از گونه‌های ماهی، پرندگان و جانوران است.این تالاب ها با ارزش طبیعی بالایی که دارد، به عنوان پناهگاهی برای پرندگان مهاجر از اروپا و آسیای میانه شناخته می‌شود. در ادامه با انواع تالاب ها و آب بندان های قائمشهر آشنا میشویم:

آب بندان ساروکلا:

وزش نسیم ملایم لا به لای شالیزارها و چمن زار ها در همجواری آب بندان قابی خیره کننده را به ارمغان آورده که طبیعتی فوق العاده را به لیست جاذبه های زیبای گردشگری قائم شهر افزوده است.

آب بندان ساروکلا که در ضلع شرقی روستای کوهساران واقع شده است از جمله آب بندان های قائمشهر میباشد که علاوه برتامین آب مورد نیاز شالیزار های اطراف خود ، مکانی برای پرورش ماهیانی همچون کپور نیز میباشد و نکته قابل توجه اینکه عمق این آب بندان در اطراف حدود 2 متر و در اواسط به 6 متر نیز میرسد که همین موضوع آن را به یک دریاچه مصنوعی نیز بدل میکنند.

اگر اهل کمپ زنی در طبیعت و تورگردی هستید، حتما بازدید از این آب بندان را درالویت لیست خود قرار دهید و از زیبایی بی بدیل آن لذت ببرید.

از جمله تفریحاتی که میتوانید در این مکان از آن بهره مند شوید میتوان به کوهنوردی، ماهیگیری و قایق سواری اشاره کرد.

برای دسترسی به آدرس دقیق آب بندان ساروکلا روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

 

قایق ساکن روی آب های آببندان ساروکلا
قایق ساکن بر آب های آببندان ساروکلا

آب بندان کرچنگ:

از دیگر آببندان های قائم شهر میتواند آب بندان کرچنگ واقع در روستای کرچنگ را نام برد. این آب بندان که با درختان سر به فلک کشیده جنگل های اطراف خود احاطه شده است،زیبایی بی نقضی را به رخ میکشد.

اگر اهل این روستای خوش آب وهوا هستید ،لذت دوچرخه سواری در مسیر رویایی رسیدن به این آب بندان را از دست ندهید .

برای دسترسی به آدرس دقیق آب بندان کرچنگ روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آب بندان کرچنگ:

آب بندان کرچنگ در روستای کرچنگ واقع شده است.

آب بندان کرچنگ در حصار درختان انبوه
ویو آب بندان کرچنگ در حصار درختان انبوه

آب بندان فندری:

این آب بندان نیز همانند ساروکلا علاوه بر آب رسانی با شالیزارهای اطراف، مکانی برای پرورش ماهی هایی همچون کپور، سفید و ماهی آزاد نیز محسوب میشود و اما نکته قابل توجه قبل از پرورش ماهی این است که باید از قبل آب بندان را خشک و ضدعفونی کرده که این فرایند چندین هفته زمان میبرد و بعد از آن میتوان ماهی ها را در آن رها کرد.

ماهی های آب بندان فندری:

کپور، سفید، ماهی آزاد و …

آب بندان اوجی تالار:

آب بندان اوجی تالار واقع در روستای اوجی تالار میباشد که این روستا دارای بیش از 15 هکتار آب بندان بوده که اطراف آن را جنگل های این روستا محاصره کرده اند.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای اوجی تالار روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تالاب قادی کلا:

و اما میرسیم به تالاب قادی کلا که در روستای قادی کلا و در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر جا خوش کرده است.

از زیبایی این تالاب میتوان درختان تنومندی که ریشه در آب دارند را تصور کنید که دور تا دور آن با نیلوفر آبی محاصره باشند. زیبا نیست؟

حال تصور کنید در جنگل اطراف این مرداب نیز چشمه های کوچک آب سرد یافت شود؛ یک طبیعت رویایی برای کمپ زنی و گذراندن آخر هفته که میتوانید عکس های فوق العاده ای از خود را ثبت کنید و برای رفتن به این  تالاب نیازمند به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب قادی کلا روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

وجود جلبک های سرسبز و درختان اطراف آب بندان قادی کلا
وجود جلبک های سرسبز و درختان اطراف آب بندان قادی کلا

سخن پایانی:

طبیعت گردی از جمله تفریحات سالمی به شمار میرود که محدودیت سنی ندارد و پیر و جوان را به سمت خود میکشاند.

آببندان های قائمشهر در زمره طبیعت های بکر و فوق العاده مازندران محسوب میشود که سالانه گردشگران زیادی را جذب خود میکند. اگر شما هم عاشق طبیعت هایی که به آب و دریا ختم میشوند هستید این آب بندان ها را در لیست خود قرار دهید.

ارسال دیدگاه