معرفی 8 روستای توریستی نکا + عکس و آدرس

30 آذر 1401
0 دیدگاه
روستاهای نکا 489541684185418184187

داشتن ویلا دیگر رویا نیست!!!

بی شک داشتن ویلا در مناطق شمالی خواسته اکثر افراد است تا بتوانند در تعطیلات جایی سرسبز و بکر برای استراحت و تفریح داشته باشند اما چیزی که مانع آن ها قیمت های رو به افزایش ویلاست ک هر کسی از عهده آن برنمی آید

روستاهای نکا با طبیعت خیره کننده و محیط آرامش بخششان جذابیت زیادی دارند. این منطقه در استان مازندران واقع شده و در کنار رشته کوه‌های البرز قرار دارد. زیبایی‌های فراوانی در این روستاها وجود دارد که به آن‌ها طعم تازگی و زیبایی می‌بخشد. پارک جنگلی دنا، آبشار زین‌آباد، منطقه کوهستانی دامنه‌های شاندیز، کوه پری، مزار شیخ صفی الدین نکائی و … از جمله جاذبه‌هایی هستند که مسافران را به خود جذب می‌کنند. روستاهای نکا با تاریخچه و فرهنگ متنوعی نیز در پیش دارند که محلی مطمئن برای سفر و تفریح شما خواهد بود.

روستا زنگت سفلی:

در شمال شرقی ایران، در استان مازندران، روستای زنگت سفلی واقع شده است. این روستا جزء توابع بخش هزارجریب  در شهرستان نکا است و دارای دو فصل پاییز و زمستانی با هوای سرد و برفی و بهار و تابستانی خنک و ملایم می‌باشد. ساکنان این روستا از اکثراهالی کشاورز و دامدار هستند و باغداری نیز از جمله فعالیت‌های اقتصادی آنهاست.

در منطقه جنوبی روستای زنگت در استان مازندران، آبشاری زیبا و دیدنی قرار دارد. این آبشار در منطقه ای با جنگل‌های سرسبز واقع شده و ارتفاع آن تقریباً ۲۰ متر است. آبشار زنگت به صورت پله‌ای در حال ریزش می‌باشد و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود ۱۱۷۰ متر قرار دارد.

روستا زنگت سفلی

آبشار زنگت سفلی با ارتفاع تقریباً ۲۰ متر که به صورت پله‌ای در حال ریزش می‌باشد  در این روستا قرار دارد.

نمایی از تپه های پوشیده از سرسبزی و طراوت در روستای زنگت سفلی
نمایی از تپه های پوشیده از سرسبزی و طراوت در روستای زنگت سفلی

روستای کچپ محله

کچپ محله، یکی از روستاهای زیبا و دلنشین بخش هزارجریب در شهرستان نکا است. این روستا در دهستان استخرپشت واقع شده و بر اساس آخرین آمار در دسترس، جمعیت آن بیش از ۱۰۰۰ نفر است. روستای کچب محله با معماری سنتی خود و فرهنگ و آداب محلی، برای بازدید و گردشگری بسیار جذاب است.

در گذشته، این روستا با نام اسطخل پشت شناخته می‌شد ولی به دلیل تغییرات گویش مردم، نام آن به استخر پشت تغییر کرده است. وجود یک استخر در جنوب این روستا موجب شده تا این نام برای آن انتخاب شود. قدمت این روستا به دوره قاجار بازمی‌گردد و بر اساس روایات، در ابتدا در منطقه کوهستانی بالادست قرار داشته و به دلیل وزش باد شدید و خرابی خانه‌های آبادی، به محل کنونی خود در پایین دست کوهستان منتقل شده است.

روستا چناربن زارم:

منطقه چناربن زارم در بخش هزارجریب شهرستان نکا واقع شده است و شامل مناطقی با طبیعت جلگه‌ای و کوهستانی است. این منطقه به دلیل داشتن چشمه‌های زیبا و مناظر طبیعی جذاب، به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان نکا شناخته می‌شود. زمستان‌های این منطقه پر از برف و سرد و فصول بهار و تابستان خنک و ییلاقی هستند. آبشار چناربن در منطقه جنگلی بالادست منطقه و تکیه‌ی امام حسین(ع) با بیش از ۲۰۰ سال قدمت، از جمله جاذبه‌های دیدنی چناربن زارم هستند. در این روستا جانوران زیادی از جمله مرال، شوکا، خرس، گرگ، پلنگ، عقاب و خرگوش و دیگر حیوانات وحشی یافت می‌شوند.

بافت جانوری روستا چناربن زارم:

مرال، شوکا، خرس، گرگ، پلنگ، عقاب و خرگوش

زمین های سرسبز و با صفای روستای چناربن زارم
زمین های سرسبز و با صفای روستای چناربن زارم

روستای آجند:

آجند روستایی در دهستان مهروان با قدمتی 100 ساله در بخش مرکزی شهرستان نکا واقع شده است.در ابتدا نام این روستا سیاجام بود که به مرور با تغییر مکانی روستا،آجند نامیده شد.

زمین های کشاورزی مناسب و آب فراوان این روستا را به روستایی حاصلخیز برای امور کشاورزی تبدیل کرده است.

روستای آجند:

ابتدا نام این روستا سیاجام بود که به مرور با تغییر مکانی روستا،آجند نامیده شد.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای آجند روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

 

درختان پوشیده از برف روستای آجند
درختان پوشیده از برف روستای آجند

روستای اسماعیل آقا محله:

روستایی در دهستان قره طغان که یکی از محبوب ترین روستاهای نکا به شمار می آید.

این روستا که در همسایگی رودخانه نکارود و در نزدیکی سیلوی گندم شهر واقع شده است،طبیعتی وصف ناپذیر خلق کرده که گردشگران را مجذوب خود میکند.به رغم وجود رودخانه نکارود شغل اکثر بومیان، کشاورزی و باغداری می باشد و از این طریق روزگار خود را میگذرانند.

جمعیت این روستا تا سال 1395 به 612 نفر میرسید.

شغل مردمان روستای اسماعیل آقا محله:

کشاورزی و باغداری

روستای اسماعیل آقامحله غرق در مه و خنکی
روستای اسماعیل آقامحله غرق در مه و خنکی

روستا اسماعیل محله:

روستای اسماعیل محله که در دهستان استخرپشت واقع شده است روستایی از توابع بخش های هزارجریب نکا میباشد.

این روستا که در ابتدا به پشتخیل معروف بود به علت مهاجرت شخصی به نام اسماعیل و نوادگانش به آنجا به روستای اسماعیل محله تغییر نام داد.

روستای اسماعیل محله که حدود 60متر تا شهر فاصله دارد شغل های کشاورزی و دامداری و کشت داروهای گیاهی در آن رواج دارد و جمعیت آن تا سال 1395 به 240 نفر میرسید.

فاصله روستا اسماعیل محله تا مرکز شهر:

60متر

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای اسماعیل محله روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نمای دور از خانه های کوچک در کنار یکدیگر روستا اسماعیل محله
نمای دور از خانه های کوچک در کنار یکدیگر روستا اسماعیل محله

روستای باداب سر:

روستایی دیگر از توابع هزارجریب نکا که در دهستان زارم رود واقع شده است.

نکته جالب توجه درباره این روستا این است که اکثر اهالی روستا سید و جد بزرگوارشان جعفر کبیر نام داشت که از نوادگان امام حسن مجتبی بود و اگر قدمی در روستا بزنید شاهد افراد زیادی که کلاه سبز به نشانه سید بودن بر سرگذاشتند هستید.

جمعیت این روستا تاسال 1395 به 119 نفر رسید که تعداد زیادی از این افراد نیز برای پیشرفت در کار و زندگی به شهرهای اطراف مثل بهشهر،نکا و گرگان نقل مکان کردند.

روستای باداب سر:

اگر قدمی در روستا بزنید شاهد افراد زیادی که کلاه سبز به نشانه سید بودن بر سرگذاشتند هستید.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای باداب سر روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای باداب سر

روستا بایع کلا

روستای بایع کلا، مهد تولید شلیل و هلو ایران، در شهر نکا و 15 کیلومتری جاده دریا واقع شده است.

این روستا که به لطف وجود باغ های زیاد میوه، منبع درآمد خوبی برای مردمان بومی و حتی مردمان شهرها و روستاهای اطراف فراهم کرده در تمام فصول سال کارگر می طلبد زیرا در فصل های گرم برداشت میوه های هلو و شلیل و در فصل های سرد مشغول برداشت مرکبات می باشند و سالانه میزبان جشنواره هلو و شلیل است.

روستا بایع کلا

روستای بایع کلا،مهد تولید شلیل و هلو ایران میباشد

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای بایع کلا روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

 

فصل برداشت هلو ها در باغ های هلو روستا بایع کلا
فصل برداشت هلو ها در باغ های هلو روستا بایع کلا

ارسال دیدگاه