نکات قبل از اجاره خانه ✅| نکات طلایی برای زوج های جوان

14 مرداد 1403
0 دیدگاه
نکات قبل از اجاره خانه و نمای داخلی خانه با چیدمان مدرن اسباب خانه 4853576457

آیا نکات قبل از اجاره خانه را می دانید؟

وقتی برای خرید یا اجاره خانه اقدام می‌کنید، ممکن است تحت تأثیر توصیفات جذاب و اغراق‌ آمیز مشاوران املاک قرار بگیرید، به‌طوری‌که زمان کافی برای بررسی دقیق محل نداشته باشید. این موضوع به‌ویژه برای افرادی که تجربه زیادی در جابجایی از یک آپارتمان به آپارتمان دیگر دارند، اهمیت دارد؛ چرا که این افراد به‌خوبی می‌دانند چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهند.

اما برای زوج‌های جوان و افرادی که برای اولین بار قصد دارند زندگی مستقلی را آغاز کنند، توجه به برخی از موارد کلیدی بسیار ضروری است. در این مطلب از سایت ویلا ساری، لیستی از نکات مهم را آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شما در این تصمیم‌گیری کمک کند. اگر قصد اجاره خانه در مازندران را دارید، توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه‌ تر داشته باشید و از تمامی جنبه‌های مثبت و منفی محل مورد نظر آگاه شوید.


✅ نکات قبل از اجاره خانه یا خرید خانه

✔️ بررسی وضعیت اینترنت و اتصالات تلویزیون

بررسی امکانات مخابراتی و اینترنتی خانه قبل از خرید یا اجاره بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که خانه دارای خط تلفن است یا امکان دریافت خط تلفن وجود دارد. همچنین اگر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید، حتماً بررسی کنید که آیا در این منطقه امکان استفاده از این نوع اینترنت وجود دارد. اگر از اینترنت همراه استفاده می‌کنید، با اتصال گوشی خود به اینترنت، سرعت آن را در خانه بررسی کنید.

برای مثال، یک فرد در حالی که به تازگی اقدام به رهن ویلا در ساری کرده بود، با مشکل اینترنت ضعیف مواجه شد، زیرا ویلا در منطقه‌ای بود که پوشش اینترنتی اپراتورها ضعیف بود. این مسئله باعث شد که استفاده از اینترنت به یک چالش جدی تبدیل شود و مشکلات زیادی برایش به وجود بیاید.

اگر قصد خرید خانه دارید بهتر است قبل از اقدام به خرید خانه مقاله انواع کلاهبرداری ملکی را بخوانید.

نکات قبل از اجاره خانه و بررسی اینترنت خانه 5869796548

✔️ پارکینگ و وضعیت پارک خودرو

بررسی کنید که آیا واحد مورد نظر دارای پارکینگ اختصاصی است یا خیر اگر ساختمان فاقد پارکینگ است، شرایط پارک در خیابان‌ها و محله‌های اطراف را ارزیابی کنید. مطمئن شوید که در محدوده‌ای که قصد پارک خودرو دارید، علائم پارک ممنوع یا حمل با جرثقیل وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، یک فرد در شهر ساری خانه‌ ای را اجاره کرد که پارکینگ نداشت و مجبور بود هر روز چندین ساعت به دنبال جای پارک مناسب بگردد.

✔️ بررسی اقلام باقیمانده در آپارتمان

اگر آپارتمان را با وسایل یا به‌صورت مبله تحویل می‌گیرید، حتماً لیستی دقیق از تمام اقلام و وضعیت آنها (سالم یا خراب) تهیه کنید. این اقدام می‌تواند از بروز مشکلات هنگام تحویل خانه جلوگیری کند. در هنگام خرید خانه یا اجاره خانه بهتر است تمام روش های جلوگیری از کلاهبرداری ملکی را بدانید برای اطلاع بیشتر روی لینک رنگی شده کلیک کنید.

✔️ اطمینان از عدم فروش آپارتمان در زمان اجاره، یکی از نکات قبل از اجاره خانه

مطمئن شوید که مالک قصد فروش آپارتمان را ندارد و فقط به دلیل کسادی بازار آن را اجاره نمی‌دهد. برای جلوگیری از چنین شرایطی، می‌توانید در قرارداد اجاره حق فسخ در صورت فروش تعیین کنید. اگر قصد اجاره خانه را دارید و برایتان مهم است که خانه شمالی باشد یا جنوبی حتما مقاله خانه شمالی بهتر است یا خانه جنوبی؟ را بخوانید.

✔️ مسئولیت خرابی‌ ها

در صورت بروز خرابی‌هایی که به شما مربوط نمی‌شود، قبل از اقدام به تعمیر، با صاحبخانه درباره پرداخت هزینه‌ ها توافق کنید. این توافق می‌تواند شامل پرداخت از طرف صاحبخانه یا کسر هزینه از اجاره ماهانه باشد.

ماکت چوبی خانه در کنار دستان یک فرد و نکات قبل از اجاره خانه 45487584574856

✔️ تعیین زمان بازدید صاحب خانه

اگر صاحبخانه عادت به بازدیدهای دوره‌ای دارد، حتماً در قرارداد زمان‌ بندی مشخصی را برای بازدیدها تعیین کنید، مثلاً یک‌ بار در ماه. این شرط به شما آرامش بیشتری خواهد داد.

✔️ محدود کردن افزایش اجاره

اگر قرارداد را به‌صورت بلندمدت منعقد می‌کنید، حتماً شرایط و زمان‌ بندی افزایش اجاره را در قرارداد مشخص کنید تا از افزایش‌ های غیرمنتظره جلوگیری شود.

✔️ دقت در بستن قرارداد

برای بستن قرارداد عجله نکنید اطمینان حاصل کنید که آپارتمان به‌صورت تمیز و آماده تحویل داده شده است، زیرا کثیفی و به‌هم‌ ریختگی می‌تواند بسیاری از عیب‌ های خانه را از دید شما پنهان کند.

نوشتن قرارداد صحیح یکی از نکات قبل از اجاره خانه 477785684088

✔️ بررسی کنتورهای برق، گاز، و آب

اطمینان حاصل کنید که کنتورهای برق، گاز، و آب به‌ درستی کار می‌ کنند و قبض‌ های قبلی تا تاریخ تحویل خانه تسویه شده است. گاهی ممکن است کنتورها دستکاری شده یا خراب باشند و شما بی‌ خبر از این موضوع، خانه را تحویل بگیرید. در این صورت، هنگام بازرسی کنتورها ممکن است جریمه شوید و هزینه‌ هایی را متحمل شوید که مربوط به مصرف قبلی بوده است.

✔️ نمای بیرونی از پنجره

از پنجره‌ها به بیرون نگاه کنید و بررسی کنید که آیا در مقابل پنجره‌ها تابلوهای LED چشمک‌ زن یا دیگر عوامل مزاحم وجود دارد یا خیر. این موارد می‌توانند در شب مشکلات جدی برای خواب و استراحت شما ایجاد کنند.

✔️ بررسی تعداد پریزهای برق

در زمان بازدید از آپارتمان، یکی از موارد اساسی که باید بررسی کنید، تعداد و موقعیت پریزهای برق در هر اتاق است. پریزهای کافی برای تأمین برق دستگاه‌های مختلف ضروری هستند. اگر پریزها به تعداد کافی نباشند، با مشکل استفاده از سیم‌های سیار مواجه خواهید شد که می‌تواند خطرات ایمنی و مشکلات کارکردی به همراه داشته باشد.

این نکته به‌ویژه در آشپزخانه اهمیت دارد. برای مثال، تصور کنید در آشپزخانه تنها یک پریز برق وجود داشته باشد. در چنین شرایطی، برای استفاده همزمان از لوازم ضروری مانند یخچال، ماشین لباسشویی و مایکروویو، مجبور به استفاده از سیم سیار خواهید بود که می‌تواند به دستگاه‌ها آسیب برساند و موجب ایجاد اختلال در کار آنها شود.

✔️ بررسی عدم وجود رطوبت و قارچ

رطوبت و وجود قارچ در خانه می‌تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد لکه‌های سیاه روی دیوارها، به‌ویژه در حمام و سرویس‌های بهداشتی، نشانه‌های وجود قارچ هستند. این قارچ‌ها می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند و مشکلات تنفسی برای ساکنان، به‌خصوص کودکان و افراد مسن، به وجود بیاورند. قبل از خرید یا اجاره، حتماً دیوارها و گوشه‌های خانه را برای اطمینان از عدم وجود قارچ بررسی کنید.

نکات قبل از اجاره خانه 538476847569

✔️ وضعیت حیوانات خانگی در آپارتمان

اگر به حیوانات خانگی حساسیت دارید، حتماً مطمئن شوید که در آپارتمان یا محله محل سکونت، حیوانات خانگی وجود نداشته باشند و در فضاهای مشترک رفت‌وآمد نکنند. این موضوع می‌تواند به‌طور مستقیم بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

✔️ بررسی قفل‌ های درب و پنجره‌ ها

از سالم و مقاوم بودن قفل‌ های درب‌ ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید قفل‌های ضعیف می‌توانند به امنیت خانه شما لطمه بزنند و باعث نگرانی شما از بابت سرقت شوند. به همین دلیل، مطمئن شوید که درها و پنجره‌ها به‌خوبی قفل می‌شوند و از امنیت کافی برخوردارند.

✔️ سایر نکات قبل از اجاره خانه

  1. پیش از اجاره، وضعیت همسایه‌ ها و اخلاق صاحب خانه را بررسی کنید.
  2. مالکیت و اصل سند را قبل از عقد قرارداد بررسی کنید.
  3. خانه‌ ای انتخاب کنید که مالک در آن سکونت نداشته باشد.
  4. از خانه‌ های نوساز دوری کنید، ممکن است مجبور به ترک زود هنگام شوید.
  5. خانه‌ ای نزدیک به محل کارتان انتخاب کنید و از خانه‌ های نزدیک ساخت‌ و ساز اجتناب کنید.
  6. آشپزخانه را بررسی کنید تا مطمئن شوید وسایلتان به‌ خوبی جا می‌ شوند.
  7. خانه‌ های نورگیر با سالن‌ های مربع‌ شکل گزینه‌ های بهتری هستند.
  8. مسئولیت تعمیرات اساسی با مالک و تعمیرات جزئی با مستأجر است.
  9. قرارداد اجاره را در بنگاه یا دفاتر اسناد رسمی منعقد کنید.

نکات قبل از اجاره خانه و نمای داخلی خانه با چیدمان مدرن اسباب خانه 4853576457

ارسال دیدگاه