6 نکته کاربردی هنگام رهن و اجاره آپارتمان در خزرآباد

20 دی 1401
0 دیدگاه
آپارتمان مدرن در خزرآباد 416416468541654196

رهن و اجاره آپارتمان و حتی خرید یک ملک، ممکن است یکی از سخت ترین و پرچالش ترین تجربه های شما باشد. بنابراین، انتخاب مناسب ویلا، آپارتمان یا خانه با شرایط مناسب و بهترین استانداردها یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات رهن و اجاره آپارتمان است که باید در نظر داشته باشید. در هنگام رهن و اجاره آپارتمان، شاید در لحظه اول فقط به قیمت املاک و بودجه مد نظرتان توجه کنید، اما باید بدانید که اگر به نکات اصولی دقت نکنید، ممکن است در آینده مجبور شوید دوباره اقدام به جابجایی کنید. این کار نه تنها از نظر مالی به صرفه نیست، بلکه زمان بر هم می‌خورد. در بعضی موارد، وسایل منزلتان نیز دچار خسارت می‌شوند. بنابراین، قبل از انتخاب هرگونه ملک، نکات اصولی مربوط به آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

انتخاب ملک مستقل

اگر پای درد و دل افراد اجاره نشین بنشینید، حتماً این توصیه را از آن‌ها شنیده‌اید که حتماً سعی کنید جایی مستقر شوید که با صاحب خانه همسایه نباشید. البته که همه مثل هم نیستند، اما بعضی افراد که روی ملکشان حساسیت دارند، ممکن است در کوچکترین چیزهای ممکن و حتی تعداد مهمانان شما هم دخالت کنند، پس برای داشتن آزادی بیشتر، حتماً به این نکته از نکات رهن و اجاره آپارتمان توجه بفرمایید.

تصویری از آپارتمان بلندقامت خزرآباد در غروب آفتاب
تصویری از آپارتمان بلندقامت خزرآباد در غروب آفتاب

 

به تعداد واحد های ساختمان توجه کنید

اگر قصدتان رهن و اجاره آپارتمان باشد حتما تعداد واحد های هر ساختمان را در نظر بگیرید. ساختمان هایی که تعداد واحد های بیشتری دارند عموما شلوغترند و حتی ممکن است مدیر ساختمان نتواند به علت جمعیت بیشتر به خوبی امور ساختمانی را مدیریت کند.

راجع به طبقه بالا و پایین تحقیق کنید

اگر کارمندید و یا روی سر و صدا حساسید و دوس دارید حتما ساعاتی از روز را به استراحت بپردازید در معاملات آپارتمانی حتما حتما درباره تعداد بچه ها و سن همسایه های طبقه بالا و پایین خود تحقیق کنید. معمولا بچه های با سن کمتر که کمی شیطان هستند را نمیتوان در آپارتمان کنترل کرد و ممکن است سرو صدای آن ها و بازی کردنشان آرامش را از شما سلب کند.

نورگیر بودن آشپرخانه

آشپزخانه قلب خانه می باشد زیرا خانم ها بیشتر وقت خود را در آن سپری میکنند پس یکی از مهم ترین آیتم ها محسوب میشود. حتما سعی کنید آشپرخانه ای را انتخاب کنید که پنجره داشته باشد تا هم از نور لذت بخشی که در فضا میتابد نهایت لدت را ببرید و هم میتوانید زمان آشپزی برای عوض کردن هوا و از بین بردن بوی غذا به راحتی پنجره را باز کنید.

آشپزخانه نورگیر و دلباز در خزرآباد
آشپزخانه نورگیر و دلباز در خزرآباد

 

پارکینگ

اگر صاحب ماشین هستید توصیه میشود حتما به سراغ خانه ای بروید که دارای پارکینگ باشد حتی اگر محبور باشید بهای بیشتری بپردازید. باور کنید که با وجود گرانی خودرو بهایی که برای اجاره پارکینگ در منزلتان میپردازید می ارزد و عللاوه بر آن هر شب مجبور نیستید ساعت ها دنبال جای پارک مناسب بگردید.

شرایط قرارداد:

شرایط قرارداد را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام شرایط را درک کرده‌اید. این شرایط شامل زمان اجاره، قیمت، تعهدات مالک و مستأجر و غیره می‌باشد.

شرایط قرارداد:

زمان اجاره، قیمت، تعهدات مالک و مستأجر و…

نمونه قرارداد اجاره نامه
نمونه قرارداد اجاره نامه

سخن پایانی

در صورتی که شما ساکن منطقه خزرآباد هستید و قصد دارید آپارتمانی را رهن یا اجاره کنید، در وهله اول باید به این نکته توجه کنید که موقعیت جغرافیایی آپارتمان شما در شهر، اهمیت بسیاری دارد. بنابراین، بهترین انتخاب برای شما، انتخاب منطقه ای است که وسط شهر خزرآباد قرار داشته باشد. با انتخاب چنین منطقه ای، به راحتی می توانید به اماکن و خدمات شهری مختلف، مانند بیمارستان ها، دسترسی داشته باشید.

بعد از انتخاب منطقه مورد نظر، نکات مهم دیگری را باید در نظر داشته باشید؛ از جمله، اطمینان حاصل کردن از وجود سیستم های ایمنی و حفاظتی در آپارتمان، به ویژه در مورد درب و پنجره ها و نیز تجهیزات پیشرفته آتش نشانی و اطفای حریق است. همچنین، باید به وضعیت ساختمان و تاسیسات آن توجه کنید تا از وجود هرگونه مشکل فنی، مانند نشتی آب، خرابی گاز، یا خطرات برقی جلوگیری کنید.

علاوه بر این، در مورد هزینه های مربوط به آپارتمان، از جمله هزینه اجاره یا رهن آن، میزان قیمت قرارداد، هزینه های عمومی ساختمان مانند شارژ آسانسور، هزینه گاز، آب و برق و همچنین قوانین ساختمان باید آگاه باشید.  پس اگر قصد رهن یا اجاره آپارتمان در خزرآباد را دارید، این نکته را در نظر داشته باشید و سپس سایر نکات قبل از رهن و اجاره را مورد بررسی قرار دهید.

 

ارسال دیدگاه