روستای آکرد کجاست؟ 🏕️| معرفی 🌟+ تصاویر📸

17 خرداد 1403
0 دیدگاه
نمایی زیبا از خانه های سنتی و طبیعت بکر روستای آکرد 45135665418

روستای آکرد یکی از روستاهای آرام و خلوت شهرستان نکا در استان مازندران است. این روستا در منطقه هزار جریب قرار دارد و به دلیل جمعیت کم خود، فضایی آرام و دلنشین را برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. مردم آکرد به مهمان‌نوازی و مهمان‌دوستی معروف هستند که این ویژگی آنها زبانزد خاص و عام است. این روستا دارای ۳۷۲ نفر جمعیت در ۷۷ خانوار است. شغل اصلی ساکنان آکرد کشاورزی و دامپروری است که نشان‌دهنده پیوند عمیق مردم با زمین و طبیعت است. آکرد با فضای طبیعی زیبا و جامعه‌ای صمیمی، مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال آرامش و فرار از شلوغی‌های شهری هستند.


روستای آکرد کجاست؟

روستای آکرد یکی از روستاهای تابع بخش هزارجریب شهرستان نکا در استان مازندران است. این روستا در دهستان زارم‌رود قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق سرسبز و دیدنی مازندران شناخته می‌شود.

مسیر دسترسی:
برای یافتن مسیری راحت تر و دقیق تر میتوانید از نقشه گوگل مپ زیر استفاده کنید.

نقشه گوگل مپ روستای آکرد در شهر نکا 41684768746
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به روستای آکرد در شهر نکا روی عکس کلیک کنید

معرفی روستای آکرد نکا

روستای آکرد از شمال به روستای ولام ده، از جنوب به روستای ارم، از شرق به روستاهای سید خلیل و چناربن و از غرب به روستای کچب محله متصل است. پیشه اصلی اهالی آکرد کشاورزی و دامداری است و محصولاتی نظیر برنج، گندم، جو، گردو، به، سیب، سیب زمینی، سیر و سبزیجات کشت می‌شود. مهمترین محصول روستای آکرد گیاهان دارویی است که مهمترین آن کشت گل گاوزبان است که اکثر اهالی این روستا به کشت آن مشغول هستند. وجه تسمیه روستای آکرد به دلیل مهاجرت طایفه‌ای از کردها به این مکان و سکونت آنها در اینجا است. مردم روستای آکرد خونگرم، صمیمی و مهمان‌نواز هستند و صداقت در گفتار و رفتار از خصلت‌های خوب آن‌ها به شمار می‌رود.

این روستا دارای امکاناتی نظیر آب آشامیدنی، حمام عمومی، برق، تلفن، خانه بهداشت و دکل تلویزیونی است. دهستان زارم‌رود در بخش هزارجریب شهرستان نکا قرار دارد و منطقه‌ای کوهستانی با مساحتی حدود 609 کیلومتر مربع بوده که در دامنه ارتفاعی 1700 تا 2100 متر از سطح دریا قرار گرفته است. زبان اصلی مردم روستا کردی سورانی است که شاخه‌ای از زبان کردی محسوب می‌شود. این روستا دارای جمعیتی بالغ بر 350 نفر است و امکاناتی مانند جاده آسفالته و مدرسه ابتدایی و راهنمایی دارد. کوه‌های اطراف روستا شامل خزیله بانه، بان دار تایل و مجیکه است و اکثر مردم این روستا به کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی همچون توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، گردو، لوبیا سبز، بادمجان، پیاز، پسته و انار در این آبادی موجود است.

امکانات روستای آکرد چیست؟

آب آشامیدنی، حمام عمومی، برق، تلفن، خانه بهداشت، دکل تلویزیونی، جاده آسفالته و مدرسه ابتدایی و راهنمایی

نمایی کلی از روستای آکرد در شهرستان نکا 4145341654

طبیعت اطراف روستای آکرد 541574657468

ارسال دیدگاه