روستای زنگت سفلی نکا | آبشار زنگت + آدرس دقیق

28 آذر 1401
0 دیدگاه
زنگت 6464646868667857

در مطلب قبلی با ناحیه هزار جریب نکا، جنگلی بکر با وجود انواع گیاهان و جانورانش که یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری نکا بود آشنا شدیم.حال میخواهیم سری بزنیم به یکی از جاذبه های دیدنی نکا که آبشاری خروشان از دل آن تراوش میشود؛ روستای زنگت سفلی که با وجود داشتن آبشار زنگت و مناطق جنگلی اطرافش،طبیعتی بی همتا را از آن خود کرده است. با ما همراه باشید.

آدرس روستای زنگت سفلی نکا:

روستای زنگت سفلی نکا که 4 گوشه اطرافش در همسایگی کوه و دشت و آبشار قرار گرفته است؛ در جنوب شهرستان نکا استان مازندران و در میان جنگل های سرسبز ،از روستاهای نکا میباشد.

شمال این روستا به روستای زنگت علیا و رشته کوه های جهان مورا و جنوبش به کوه های سفید کوه و سیاه کوه و همچنین آبشار دیدنی ننوست متصل شده است و روستاهای شرق و غرب آن به ترتیب روستای کلا و روستای زروم می باشد.

از ویژگی های بارز این روستا که افراد را ترغیب به ساختن ویلا میکند، جمعیت کم افراد ساکن در آن مخصوصا در فصول سرد سال است که بهترین موقعیت برای کسانی است که قصد استراحت به دور از هر شلوغی و هیاهویی را دارند ؛همین ویژگی سبب شده که اینجا بافت سنتی و زیبایی روستایی خود را حفظ کند و وقتی در کوچه های آن قدم میزنید حال و هوای قدیمی و روستایی به وضوح روحتان را نوازش میدهد.

موقعیت مکانی روستای زنگت سفلی:

جنوب شهرستان نکا

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای زنگت سفلی نکا روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

ویو روستای بکر و سرسبز روستای زنگت سفلی نکا در تابستان
ویو روستای بکر و سرسبز روستای زنگت سفلی نکا در تابستان

شغل مردمان روستای زنگت سفلی نکا

به رغم آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز باغداری و کشاورزی شغل اصلی اکثر مردمان این روستاست که به لطف عبور رودخانه زارم از کنار این روستا خاک را برای کشت برنجی مرغوب آماده میکند.

شغل مردم روستای زنگت سفلی

باغداری و کشاورزی

زنان و مردان شالی کار در شالیزار های روستای زنگت سفلی نکا
زنان و مردان شالی کار در شالیزار های روستای زنگت سفلی نکا

پوشش گیاهی و داروهای گیاهی روستای زنگت سفلی نکا

این منطقه با پوشش جنگلی غنی از جنس درختانی مانند ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس(راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا و بارانک جنگلی شناخته می‌شود. همچنین، پوشش گیاهان زینتی مانند شقایق، رز، بنفشه و زعفران وحشی در این منطقه قابل مشاهده است. این منطقه حاوی گونه‌های فراوانی از گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، آویشن، اسفنج و سایر گونه‌های وحشی است.

درختان روستای زنگت سفلی: ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس(راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا و بارانک جنگلی

پوشش گیاهی سرسبز تپه های روستای زنگت سفلی نکا
پوشش گیاهی سرسبز تپه های روستای زنگت سفلی نکا

آدرس آبشار روستای زنگت سفلی نکا

 و اما برسیم به آبشار زیبا و باصلابت زنگت

آبشار پله ای زنگت که در لابه لای منطقه جنگلی هزارجریب نکا مخفی شده است دارای ارتفاعی حدود 20 متر می باشد که در نهایت از ارتفاعات به رودخانه زارم میرسد.

برای رسیدن به این آبشار باید به ترتیب از شهر نکا به چلمردی و صفا میان رفته و از صفامیان راهیه ولیدمه شده و در ادامه به روستای زنگت پایین رسیده.

موقعیت مکانی آبشار زنگت:

 نکا، چلمردی ،صفا میان ،صفامیان ، ولیدمه ،روستای زنگت پایین 

آبشار روستای زنگت سفلی نکا در میان درختان و صخره های خزه ای
آبشار روستای زنگت سفلی نکا در میان درختان و صخره های پوشیده از خره

جاذبه های اطراف آبشار روستای زنگت سفلی نکا

ارسال دیدگاه