ساحل خزرآباد | آدرس دقیق + امکانات رفاهی + تفریحات

4 مرداد 1403
0 دیدگاه

ساحل خزرآباد، این مکان رویایی را تا چه اندازه میشناسید؟
شهر ساری بنا شده در کوهپایه‌های رشته کوه البرز دارای دو ناحیه دشتی و کوهپایه‌ای می باشد و ارتفاع آن تا ۵۴ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. آب و هوای شهر ساری در فصل تابستان‌ها معتدل و نمناک و در فصل زمستان‌ها نسبتاً سرد و مرطوب می باشد. این شهر با برخورداری از کوه، جنگل و دریا معمولاً دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب می باشد.

گرچه در مقایسه با بقیه شهرهای مازندران، ساری هوای ملایم‌تری دارد، البته طبق داده های عددی سال‌های اخیر، بارندگی در ساری کاهش یافته است. این شهر یکی از مهم ترین مراکز گردشگری کشور محسوب میشود و دارنده مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری میباشد. برج ساعت نماد شهر ساری است و بیش از ۹۰ سال قدمت دارد. طبق گزارش مرکز آمار در فصل تابستان 1396، ساری به‌عنوان اولین شهر برتر گردشگر پذیر کشور ایران با بیش از دو میلیون سفر تابستانی شناخته‌شد.

تفریح گردشگران در ساحل فرح آباد ساری 458578451
ساحل زیبای فرح آباد، یکی از جاهای دیدنی مازندران
ساحل شنی دریای خزرآباد 4641685
“بوسه امواج آب بر ساحل شنی دریای خزرآباد”

ساحل خزرآباد کجاست؟ + مسیر دسترسی

“ساحل خزرآباد”، که به عنوان “ساحل فرح آباد” نیز شناخته می‌شود، یکی از مقاصد گردشگری بی‌نظیر در استان مازندران قرار دارد. این ساحل زیبا در فاصله تقریبی ۳۵ کیلومتری شمال ساری قرار گرفته است. شروع ساحل خزرآباد از انتهای جاده فرح آباد در ساحل دریا است و به طول جاده بابلسر به سمت غرب امتداد دارد. منطقه ساحلی فرح آباد  از سوی غربی به ساحل چپکرود و از سوی شرقی به جاده فرح آباد محدود می‌شود. با تماشای چشم‌انداز زیبا، لذت بردن از آب و هوای دلپذیر و فراهم بودن امکانات تفریحی، ساحل خزرآباد یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران و علاقه‌مندان به دریا می‌باشد.

آدرس دقیق ساحل خزرآباد 857498498496
“برای دسترسی به آدرس دقیق ساحل خزرآباد روی نقشه کلیک کنید”

مسیر دسترسی به ساحل خزرآباد

ساحل خزرآباد، واقع در بخش شرقی سواحل استان مازندران، به راحتی از تهران و شهرهای مرکزی کشور قابل دسترسی است. برای رسیدن به این ساحل زیبا، می‌توانید از جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس استفاده کنید.

مسیرهای دسترسی به ساحل خزرآباد:

1. از تهران به ساحل خزرآباد از طریق جاده هراز:
مسافت: تقریباً ۲۹۰ کیلومتر
زمان سفر: حدود ۵ ساعت
مسیر: حرکت به سمت شمال شرقی از تهران و عبور از شهر بابل، سپس ادامه مسیر به جویبار و در نهایت رسیدن به جاده ساحلی که شما را به ساحل خزرآباد هدایت می‌کند.

2. از تهران به ساحل خزرآباد از طریق جاده فیروزکوه:
مسافت: تقریباً ۳۱۰ کیلومتر
زمان سفر: حدود ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه
مسیر: حرکت به سمت قائمشهر از تهران و سپس ادامه مسیر به سمت جویبار. ساحل خزرآباد در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال شرقی جویبار واقع شده است.

3. از تهران به ساحل خزرآباد از طریق جاده چالوس:
مسافت: تقریباً ۳۱۰ کیلومتر
زمان سفر: حدود ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه
مسیر: حرکت به سمت جاده چالوس و ادامه مسیر تا رسیدن به ساحل خزرآباد.

سرسبزی های جاده هراز 4168416841684
“آرامش صخره‌ها، جاده هراز را زیبا می‌سازد”

تفریحات ساحل خزرآباد

یکی از جاذبه های دیدنی مازندران، ساحل فرح آباد ساری است شما می‌توانید از تفریحات آبی متنوع لذت ببرید این ساحل امکاناتی مانند موج‌سواری، سینما ۵ بعدی، جت اسکی، شهربازی، شاتل، موتور های چهار چرخ، بنانا، ماسه بازی، قایق رانی، موتور های سافاری، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی و گشت با قایق‌های موتوری را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین در ساحل فرح آباد، پیاده‌روی، شنا، اتراق، بازی‌های گروهی، سوارکاری اسب و پرواز با کایت از تفریحات مورد توجه گردشگران است. در ساحل خزر آباد، صدف های بسیار زیبا و جالبی چشم می شوند که هر یک از آن به گونه ای هستند. چنانچه به همراه خانواده تان به دیدن این ساحل رفتید، کودکان تان می‌توانند در آن جا صدف های زیادی جمع آوری نمایند و با آنها بازی کنند.

امکانات تفریحی ساحل خزرآباد:

موج‌سواری، سینما ۵ بعدی،جت اسکی ،شهربازی، شاتل، موتور های چهار چرخ، بنانا، ماسه بازی، قایق رانی، موتور های سافاری، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی ، پیاده‌روی، شنا، اتراق، بازی‌های گروهی، سوارکاری اسب و پرواز با کایت

قایق سواری بر امواج ساحل خزرآباد 58585
“تجربه شور و هیجان با قایق سواری بر موج های خروشان دریای خزرآباد”

امکانات ساحل خزرآباد

با توجه به سواحل اختصاصی در منطقه فرح آباد، تعداد رستوران و کافه‌ها در این منطقه بسیار محدود است و برای صرف غذا و نوشیدنی نیاز به مراجعه به بوستان‌ها و رستوران‌های بلوار ساحلی نزدیک ساحل فرح آباد است. از میان امکانات رفاهی مهم این ساحل می‌توان به وجود منطقه امن و مناسب برای شنای بانوان با ناجیان حرفه‌ای اشاره کرد. شهرداری ساری با اختصاص توجه جدی به احداث بوستان ساحلی عمومی در ساحل فرح آباد در سال۱۴۰۲، امیدوار است که در آینده نزدیک، امکانات رفاهی این ساحل برای گردشگران عمومی بهبود یابد.

در این ساحل، یک منطقه تفریحی ویژه برای توان‌یابان توسط اداره بهزیستی ساری فراهم شده است. در این قسمت از ساحل، افراد دارای ناتوانی‌های حرکتی امکاناترفاهی با استاندارد مناسب را بهره‌مندی می‌کنند. همچنین، ساحل دارای مناطق امن برای شنای آقایان و بانوان است و بخش‌هایی برای استراحت، کمپینگ و صرف چای و عصرانه نیز در دسترس می‌باشد. در طول گشت و گذار ساحلی، ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز نیز توصیه می‌شود.

امکانات رفاهی ساحل خزرآباد ساری:

منطقه امن و مناسب برای شنای بانوان، نجات غریق،بخش‌هایی برای استراحت و کمپینگ، امکانات رفاهی برای افراد دارای ناتوانی های حرکتی

آلاچیق های ساحل خزرآباد 84796496849684
“استراحت در آلاچیق های سربسته ساحل خزرآباد”

شرایط بازدید

گردشگران می توانند به طور شبانه روزی برای بازدید به ساحل خزر آباد بروند و با پرداخت هزینه ورودی، از آن جا و امکانات موجود خزرآباد نهایت لذت را ببرند.همینطور در هنگام سفر بهتر می باشد؛ کارت بانکی، وجه نقد، تلفن همراه، کوله پشتی، شارژر، زیر انداز، آب‌آشامیدنی، لوازم سرگرمی، مایو، عینک آفتابی، حوله، پلاستیک زباله و لباس همراه خود داشته باشید تا به راحتی از سفر خود لذت ببرید.

پرداخت هزینه در عوارضی ورود به دریای خزرآباد 44154154158
“پرداخت هزینه در عوارضی ورود به دریای خزرآباد”

جاذبه های دیدنی اطراف خزرآباد

سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه یکی از جاهای دیدنی ساری است که هرکسی آن را می شناسد. در جنوب غربی این شهر حوالی 45 کیلومتری آن، سد رجایی یا همان سلیمان تنگه وجود دارد که افراد بسیاری آن را برای قایق سواری و اسکی روی آب دوست دارند. اگر از جمله افرادی هستید که به سواحل دریایی و تفریحات ساحلی علاقمند هستید توصیه می شود حتما از سد سلیمان تنگه دیدن نمایید.

پوشش گیاهی اطراف سد سلیمان تنگه 684685
“بازتاب آسمان، سد سلیمان تنگه را دل انگیز میسازد”

چشمه های باداب سورت

چشمه های باداب سورت، یکی از جاهای دیدنی ساری است که برای گردشگری همواره مورد توجه می باشد. این منطقه در دسته جاذبه های تماشایی و خیره کننده است که زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

چشمه طبقه طبقه باداب سورت 6485416854168541
“نغمه آب، چشمه باداب سورت را زنده می‌کند”

دریاچه الندان

بی شک از زیباترین و تماشایی ترین دیدنی های ساری را می توان به دریاچه الندان اختصاص داد و این دریاچه تنها با آب باران پر می شود و هیچ ورودی را ندارد. اطراف این درخت درختان سرسبز و تنومند همچون ممرز، بلوط، ملچ و… پوشش داده اند و تصویر خیره کننده ای را در این دریاچه تداعی میکند.

درختان سرسبز اطراف دریاچه الندان 46854857
“سایه افکنی رقص ابرهای پفکی بر دریاچه الندان”

ارسال دیدگاه