آدرس تالاب نیلوفرهای آبی حمیدآباد |عکس

10 دی 1401
0 دیدگاه
پرندگان مهاجر درتالاب نیلوفرهای آبی حمیدآباد 1414651

و باز هم سوپرایزی دیگر در گوشه کنار ساری که توجه مخاطبان را جذب خود کرده است؛ تالاب حمید آباد یا بهتر است اسمش را بگذاریم“جزیره نیلوفرهای آبی”

در مطالب قبلی به معرفی برخی از تالاب ها و آب بندان های قائمشهر پرداختیم و این بار سری به شهر ساری میزنیم تا با یکی از رویایی ترین تالاب ها آشنا شویم.اگر خیال سفر و گشت و گذار در ساری را دارید حتما سری به این تکه رویایی و بهشتی بزنید.با ما همراه باشید تا از جزئیات این تالاب باخبر شویم.

تالاب حمید آباد کجاست؟

برای رسیدن به این تالاب باید راهیه ساری شوید و در مسیرجاده ساحلی آن به سمت خزرآباد برانید تا به روستای سرسبز و زیبای حمیدآباد برسید و با پرس و جو از روستاییان خود را به تالاب برسانید.

آدرس تالاب حمیدآباد: ساری، خزرآباد، روستای حمیدآباد، تالاب حمیدآباد

آدرس دقیق تالاب حمیدآباد روی نقشه
برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب حمیدآّباد روی نقشه کلیک کنید.

جزئیات روستای حمیدآباد:

اگر بخواهیم نگاهی به بافت گیاهی این تالاب بیندازیم شاهد حضور نیلوفرهای آبی که تقریبا در بیشتر نواحی آن مستقر شده اند هستیم و همچنین نیزارهای بلندقامتی که اطراف تالاب را محاصره کرده و ویو خارق العاده ای را خلق نموده اند.

تالاب روستای حمیدآباد هم همانند اکثر تالاب ها در زمستان میزبان پرندگان مهاجری اعم از اردک بلوطی، خوتکا، کاکایی، غاز، قو، اگرت، چنگر، باکلان، کشیم، سلیم، حواصیل و پرستوهای دریایی هستند که چند صباحی را در این منطقه میگذرانند و فرصت تماشای زیباییشان را به ما میدهند.

پرندگان مهاجر تالاب حمیدآباد:

اردک بلوطی، خوتکا، کاکایی، غاز، قو، اگرت، چنگر، باکلان، کشیم، سلیم، حواصیل و پرستوهای دریایی

رویش گل های صورتی نیلوفر در تالاب حمیدآباد در ساری
رویش گل های صورتی نیلوفر در تالاب حمیدآباد در ساری

با سفر به حمید آباد چه جاذبه هایی در انتظار ماست؟

  • ماهی گیری: اگر عاشق ماهی گیری هستید و دوست دارید پیک نیکی همراه با چالش داشته باشید وسایل ماهی گیریتان را همراه خود بیاورید” این جا ماهی گیری آزاد است “
  • حتی تصور برپایی پیک نیک در کنار این تالاب همراه با آتیش بازی و ماهی گیری و کباب آن هم لذت بخش است.
  • تماشای پرندگان: اگر در زمستان عازم این تالاب بودید رقص و پرواز پرندگان شما را شگفت زده میکند .پیشنهاد میکنیم برای لذت بیشتر حتما با خود دوربین شکاری به همراه داشته باشید.
  • روستای حمیدآباد: علاوه بر اینکه تالاب حمید آباد به خودیه خود جاذبه ای فوق العاده برای گردشگری محسوب میشود، روستای حمیدآباد نیز در زیبایی و بکر بودن سنگ تمام گذاشته است و با اقامت در این روستا حتما مجذوب آن خواهید شد.
  • دریای خزر: درست است که دریای خزر در این روستا نمی باشد اما نگران نباشید شما میتوانید با طی کردن مسافتی کوتاه خود را به آن برسانید و لذت شنا و قدم زدن در ساحل را هم تجربه کنید
غذادادن پرنده مادر به فرزندش در تالاب حمیدآباد ساری
تماشای زندگی روزمره پرندگان در تالاب حمیدآباد ساری

ارسال دیدگاه