معرفی روستای گچپ محله | عکس + شغل مردم روستا

2 بهمن 1401
0 دیدگاه
تپه های سرسبز روستای کچپ محله 4164164141856

با مدرنیته شدن زندگی شهرنشینی ممکن است گاهی دلتان حال و هوای سادگی گذشته و صفا و صمیمیت دوران قدیم را بخواهد که این روزها کمتر به چشم میخورد اما در بعضی روستاها هنوز میتوان چنین حال و هوایی را تجربه کرد. زندگی روستایی با حفظ بکر بودن و بی ریا بودن گوشه دنج و آرامش بخشی را برای ما فراهم کرده تا هر زمان که از شلوغی ها و روزمرگی ها خسته شدیم به آن پناه ببریم.در مطالب قبلی به برخی از روستاهای نکا اشاره کردیم و امروز به روستای کچپ محله،روستای دلنشینی دیگر در نکا پرداختیم که درادامه به بررسی آن میپردازیم.

روستای کچپ محله کجاست؟

روستا کچپ محله که در دهستان استخر پشت، واقع در توابع هزارجریب نکا قرار گرفته در شمال و جنوب به ترتیب به جنگل سرسبز هزار جریب و رودخانه درم رود و همچنین در شرق و غرب به روستای سارم و جنگل متصل شده است.

آدرس دقیق روستای کچپ محله 64416541
برای دسترسی به آدرس دقیق روستای کچپ محله روی نقشه کلیک کنید.

پوشش گیاهی و جانوری این روستا

روستا کچپ محله نیز همانند تمامی روستاهای شمال کشور دارای پوشش گیاهی چشم نوازیی حاوی درختان سرسبز و تنومندی همچون افرا، راش، توسکا، بلوط، کاج، ولیک، تمشک، ممرز، اناریجه، انجیری، خرمالو، آلوچه جنگلی، گردو و بسیاری درختان دیگر میباشد.

و علاوه بر آن میتوان به حضور حیواناتی نظیر پلنگ، خرس، گرگ، شغال، آهو و خوک و پرندگانی همانند کبک، مرغابی، قرقابل و اردک وحشی اشاره کرد که در اواخر پاییز و تابستان میتوانید به شکار آن بپردازید.

چراگاه های روستای کچپ محله
“چریدن دام و طیور در تپه های سرسبز کچپ محله”

وضعیت اقتصادی و مشاغل مردمان روستا

به یمن وجود رودخانه ها و چاه های پرآب این روستا،کشاورزی از مشاغل اصلی مردمان به حسا می آید که از طریق آن افراد زیادی به امرار معاش میپردازند که حاصل کشت آن ها محصولاتی نظیر برنج، جو، ارزن و گندم می باشد.

از دیگر فواید وجود آب فراوان پرداختن به امور باغداری می باشد که میوه های مختلفی مثل خرمالو، گیلاس، سیب، پرتغال و … را چیده و به فروش میرسانند.

و در نهایت دامداری که هم از طریق فروش شیر و محصولات لبنی میتوانند به درآمد برسند و هم از طریق فروش گوشت و محصولات گوشتی آن ها.

مشاغل روستای کچپ محله:

کشاورزی، باغداری، دامداری

شالی نشای زنان روستایی در زمین های کشاوزی روستای کچپ محله
“شالی نشای زنان روستایی در زمین های کشاوزی روستای کچپ محله”

معماری جذاب خانه های روستایی

اگر در کوچه پس کوچه های این روستای دیدنی قدم بگذارید خانه هایی با بافت قدیمی که با مصالحی همچون خشت ، کاهگل، چوب و سنگ ساخته شده اند می یابید که حال و هوای دوران قدیم را برایتان زنده میکند و در بیشتر آن ها حصاری از جنس چوب را دورتا دور خانه ایجاد کرده اند.

از فضاهای جذاب بعضی از خانه ها میتوان به تندیر خانه که مکانی برای پخت نان بود ،انبار کاه و همچنین گنجه (فضایی همانند کمد که با دیوار ها ساخته شده بود و برای نگهداری وسایل استفاده میشد)اشاره کرد.

جاذبه اطراف روستای کچپ محله

روستای زنگت سفلی

ارسال دیدگاه