جنگل هزار جریب کجاست؟ عکس + جاذبه های دیدنی آن

26 آذر 1401
0 دیدگاه
جنگل هزارجریب نکا 69841968418

این بار میهمان نکا هستیم؛شهری که حق زیبایی و سرسبزی را با جاذبه های دیدنی و جذابش ادا کرده است.در این محتوا قرار است از بخش های هزار جریب نکا بگوییم.منطقه ای جنگلی که با رخ نمایی درختان هزار رنگ و سر به فلک کشیده افراد زیادی را جذب خود کرده است .با ما همراه باشید تا گشتی در این منطقه بزنیم.

موقعیت مکانی جنگل هزار جریب:

جنگل هزار جریب که به رغم رفت آمد کمتر انسان ها جزء مناطق جنگلی در امان مانده از آسیب و تخریب انسانی می باشد بین شهرهایی از جمله شهر ساری، شهر بهشهر، شهر نکا، کردکو گلستان و دامغان سمنان خود را تقسیم کرده است و هر کدام سهمی از این جنگل برداشته اند اما بیشترین سهم نصیب بهشهر و نکا شده است.

اگر بخواهیم دقیق تر موقعیت مکانی این جنگل را مشخص کنیم باید ذکر کنیم که شمال این جنگل دریای خزر،شرق و شمال شرقی آن استان گلستان و همچنین شرق تا جنوبش را سمنان احاطه کرده است و قسمت هایی از مازندران را نیز در غرب خود جای داده است.

آدرس دقیق جاده هزارجریب نکا
برای رسیدن به آدرس دقیق جاده هزارجریب نکا روی نقشه کلیک کنید.

 

بافت گیاهی و جانوری جنگل هزارجریب

این جنگل بکر و دست نخورده گیاهان زیادی را در خود جای داده است که میتوان به خاصیت دارویی برخی از آن ها نیز اشاره کرد گیاهانی همچون گل گاو زبان،بنفشه و آویشن که در عطاری ها به وفور یافت میشوند. از دیگر گیاهان این منطقه نیز میتوان شمشاد، راش، بلوط، ممرز، سیب وحشی، آلوچه، زرشک کوهی، ازگیل، انجیلی و …  را نام برد.

و اما بپردازیم به حیوانات که در واقع گنجینه این جنگل محسوب میشوند.از جمله موجوداتی که در این جنگل اقامت دارند میتوان به روباه، خرگوش، شغال، گربه، شوکا، بز، گوزن مارال، پازن و همچنین پرندگانی مانند قرقابل، بلدرچین، گنجشک، شاهین و سارگرپه اشاره کرد.

  • گیاهان جنگل هزارجریب: شمشاد، راش، بلوط، ممرز، سیب وحشی، آلوچه، زرشک کوهی، ازگیل، انجیلی،گل گاو زبان،بنفشه و آویشن
  • جانوران جنگل هزارجریب: روباه، خرگوش، شغال، گربه، شوکا، بز، گوزن مارال، پازن و همچنین پرندگانی مانند قرقابل، بلدرچین، گنجشک، شاهین و سارگرپه 
درختان بلندقامت و درهم تنیده جنگل هزارجریب
درختان بلندقامت و درهم تنیده جنگل هزارجریب

جاذبه های دیدنی جنگل هزارجریب:

آبشار اسپه او: آبشار اسپه او که در روستای ییلاقی یخکش جا خوش کرده است دارای ۷ حوضچه در ارتفاع حدود ۳۰ متر می باشد که جزئی از منطقه جنگلی هزارجریب محسوب میشود.

آبشار سمبی:  در همسایگی آبشار اسپه او میتوان آبشار سمبی را مشاهده کرد.رودخانه ای در دل طبیعت جنگلی که با پیمایش حدود ۲۰۰ متر آب خود را از ارتفاع ۳۰ متری به پایین رها کرده و آبشار سمبی را تشکیل داده است.این آبشار به رغم وجود جنگل قابل اتراق، یکی از بهترین آبشارهای مناسب کمپ و تورگردی محسوب میشود.

رودخانه نکا:این رودخانه که از دل شهر نکا میگذرد از منطقه شاهکوه استان گلستان شروع و سرانجام به دریای مازندران ختم میشود که ۲ پل آزادگان و پل بی نام  نیز از این رودخانه میگذرد

جاذبه های اطراف جنگل هزارجریب:

سقوط جریان آب از لابه لای صخره های خزه ای آبشار اسپه او
سقوط جریان آب از لابه لای صخره های خزه ای آبشار اسپه او

روستاهای جنگل هزارجریب

کنار جنگل‌های طبیعی و در قلب شمال ایران،روستاها و دهکده‌های شگفت‌انگیز هزارجریب درخششی بی‌نظیر دارند. این دهکده‌های ییلاقی، جزء بهترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شوند و مسافرانی که به این مناطق سفر می‌کنند، با طبیعت سرسبز و آرامش‌بخش آنجا آشنا می‌شوند. در این سفر، روزهای تنگنا و دغدغه‌های روزمره به دور خواهند شد و لذت از زیبایی‌های آن دهکده‌ها را خواهند چشید.از جمله روستاهای جنگل هزارجریب:

  • زروم
  • قلعه سر
  • یخکش
  • ارضت
  • پچت
  • زلت
  • پجیم
  • شیخ محله
بافت سنتی و بکر روستای زروم 496854198
بافت سنتی و بکر روستای زروم

 

ارسال دیدگاه