آبشار دزده (درویشان) کجاست؟ 🌍| زمان مناسب سفر ⏰| تفریحات 🏊‍♂️

3 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
آبشار دزده و درختان سرسبز اطراف آن 4566
  1. آیا قصد سفر به شهر نکا را دارید؟
  2. آیا می دانید نکا آبشار های زیادی از جمله آبشار درویشان دارد؟
  3. آیا آدرس دقیق آبشار دزده(درویشان) را می دانید؟

بیایید به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران، دره درویشان در شهر نکا سفر کنیم. این تنگ زیبا که به نام دره دزده نیز شناخته می‌شود، دارای یک آبشار فرسا و دل‌انگیز به نام آبشار درویشان یا آبشار دزده است که با زیبایی خود مسافران زیادی را برای تماشای طبیعت و آب‌بازی به سوی خود جذب می‌کند. برای بیشتر آشنایی با این طبیعت زیبا، با ما همراه شوید.

آبشار درویشان صخره ای در زیر آسمان ابری نکا 857684
ریزش آبشار پرتلاطم درویشان درمیان صخره های سنگی

📍 آبشار دزده کجاست؟

این آبشار یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نکا است که در قلب دره درویشان واقع شده است. آبشار درویشان در فاصله سه کیلومتری غرب روستای درویشان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید نیمی از مسیر را در بین مزارع و چمن‌زارها طی کنید.

مسیر دسترسی به آبشار درویشان:

برای رسیدن به دره و آبشار درویشان، ابتدا باید به مازندران سفر کنید و از آنجا به سمت شهرستان نکا حرکت کنید. سپس از نکا به سمت روستای درویشان مسیر خواهید داشت که حدود 40 دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد، با توجه به سرعت خودرو و شرایط مسیر. برای دسترسی به این روستا، ابتدا باید وارد جاده نکاپایین زرندین شوید و سپس مسیر را ادامه دهید تا به روستای بالازرندین برسید. سپس مسیر را ادامه داده و پس از رسیدن به روستای سه کیله، از جاده فرعی به سمت روستای درویشان منحرف شوید تا به مقصدتان برسید.

همچنین، پس از رسیدن به روستای بالازرندین، می‌توانید به سمت روستای چلمردی ادامه دهید و از آنجا از طریق جاده درویشان به روستای درویشان بروید. آبشار دزده در فاصله ۳ کیلومتری غربی این روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن، نیمی از مسیر بین مزارع و مراتع و نیمی دیگر در میان جنگل انبوه با شیبی ملایم طی می‌شود.

آدرس دقیق آبشار دزده: مازندران، نکا، روستای درویشان

آدرس دقیق آبشار درویشان روی نقشه 46464854
آدرس دقیق آبشار درویشان روی نقشه

📝 درباره آبشار و روستای درویشان نکا

 این آبشار از جمله آبشارهای پرآب منطقه است که حوضچه آن عمق زیادی دارد. آبشار از میان دو صخره سنگی از ارتفاع ۵ متری به پایین می‌ریزد و حوضچه سنگی آن بیش از پانزده متر ارتفاع دارد. روستای درویشان در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان نکا واقع شده است از لحاظ تقسیمات سیاسی کشور، این روستا زیرنظر بخشداری هزارجریب قرار دارد. این روستا از سمت شمال به روستای سه کیله و مهربان رود، از سمت جنوب به روستای چلمردی، از سمت شرق به روستای کرداب و از سمت غرب به روستای زرندین علیا مرز متصل است.

مشخصات آبشار درویشان:

  1. ارتفاع: 5 متر
  2. فاصله روستای درویشان تا نکا: 18 کیلومتر
  3. فاصله آبشار درویشان تا نکا: 12.6 کیلومتر
  4. فاصله آبشار درویشانساری: 42.2 کیلومتر
دره و آبشار درویشان در نکا 878748
تنگه و صخره های سنگی در اطراف آبشار درویشان

⏳ بهترین زمان سفر به آبشار درویشان

بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای سفر به این منطقه هستند؛ زیرا در این فصل‌ها طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای مطبوعی بر این خطه حاکم است. در این فصل‌ها، با تماشای زیبایی‌های دره درویشان و آبشار دزده بیشتر آشنا خواهید شد.

اما پاییز نیز جذابیت‌های خود را دارد؛ زیرا در این فصل، درختان با رنگ‌های مختلف و زیبا خود را نشان می‌دهند و طبیعت به شکلی دیگری زنده می‌شود. وقتی که زمستان فرا می‌رسد، آبشارها و مناظر طبیعی این منطقه به شکلی سرسبز و زیبا تغییر می‌کنند، اما این فصل‌ها به دلیل سرمای شدید، برای سفر به این منطقه مناسب نیستند.

زمان مناسب سفر به آبشار درویشان:

  • فصل بهار
  • فصل تابستان
آبشار درویشان خروشان در میان صخره های سنگی روستای درویشان 774885
آبشار پر تلاطلم در میان تنگه درویشان نکا

🚵‍♂️ تفریحات آبشار و دره درویشان

  • روستاگردی
  • پیاده‌روی
  • پیک‌نیک
  • عکاسی
آبشار دزده و درختان سرسبز اطراف آن 4566
تنگه و آبشار دزده در دل درختان سرسبز نکا

ارسال دیدگاه