روستای سیکا کجاست؟ 📍| معرفی کلی 📜| جاهای دیدنی اطراف 🏕️| عکس 📷

6 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
درختان سرسبز بلند قامت در کنار جاده خاکی در روستای سیکای نکا 415415
  1. آیا قصد سفر به استان مازندران را دارید؟
  2. آیا می دانید شهرستان نکا روستاهای توریستی زیادی دارد که از آن بی خبر هستید؟

منطقه استخرپشت در شهرستان نکا چند روستای دیدنی و سرسبز در خود جای داده که این روستاها دلیل محبوبیت این منطقه‌ی دیدنی هستند.در ادامه مقاله ما به بحث آدرس دقیق روستای سیکا از روستاهای توریستی نکا و جاهای دیدنی اطراف آن می پردازیم لطفا با ما همراه باشید تا بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.


🌏 روستای سیکا کجاست؟

روستای سیکا در منطقه جنگلی و ییلاقی استخر پشت و روی کوه‌های ببر چشمه واقع شده است و از توابع بخش هزارجریب شهرستان نکا به حساب می‌آید.

آدرس دقیق روستای سیکا روی نقشه 262561
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای سیکا روی نقشه کلیک کنید.

📖 معرفی کلی روستای سیکا در نکا

این روستا به‌دلیل طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد از نقاط دیدنی نکا و از مناطق پرطرفدار بین گردشگران و طبیعت‌گردان به شمار می رود. براساس آمار نفوس و مسکن ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر (۴۶ خانوار) بوده است. بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف نیز برای گردش در طبیعت و فرار از گرمای تابستان به این منطقه مسافرت می‌کنند. در سال‌های اخیر، به خصوص در ایام تعطیلات فصل تابستان، جنگل‌های این منطقه پر از گردشگران برای اقامت موقت در شب‌ها و روزهای متوالی می‌شود.

جنگل‌های استثنایی و پربار روستای سیکا از زیباترین و بزرگترین جنگل‌های صنوبری کشور (گونهٔ راش) محسوب می‌شوند. منظره‌های زیبا و گوناگون جنگل‌های این منطقه، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در جنوب روستا، رودخانه‌ای زیبا جریان دارد که به دره ببرچشمه شهرت دارد. این رودخانه در مسیر خود، آبشارهای کوچک زیادی دارد که جذابیت خاصی دارند و به سمت جنوب و کیاسر جریان دارند.

نام این روستا از گذشته دستخوش تغییرات بوده است به دلیل واقع شدن در میان کوه‌ها، نام این روستا ابتدا به “سیکو”، سپس به “سیکان” و سپس به “سیکاء” تغییر یافته است. اغلب مردم این منطقه از نسل سید هستند و در گذشته، برای بردن برکت به این روستا، مردم روستاهای دیگر به آنجا می‌آمدند. سیکاء از سوی شمال‌شرقی به روستای مرس‌بزرگ و از سوی غرب به روستای چورت و از سوی شمال به روستای پجت محاصره شده است. این روستا در مجاورت دو امام‌زاده به نام‌های امام‌زاده ابراهیم و امام‌زاده یحیی قرار دارد.

دشت های سرسبز روستای سیکا در نکا 526415

پوشش گیاهی سرسبز و تردد ماشین ها در کنار جاده آسفالت شده روستای سیکا در نکا 256265


🛴 امکانات روستای سیکا در نکا

وجود آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، کلبه‌های اقامتی و برق سیار در مرکز جنگل و ارتفاعات، باعث شده است که بسیاری از گردشگران، به‌ویژه در فصل تابستان، به روستای سیکای شهرستان نکا سفر کنند.

درختان سرسبز بلند قامت در کنار جاده خاکی در روستای سیکای نکا 415415


🛕 جاهای دیدنی اطراف روستای سیکا

  1. امامزاده ابراهیم (ع) نکا (مشاهده روی نقشه)
  2. امامزاده یحیی (ع) نکا (مشاهده روی نقشه)

پوشش گیاهی سرسبز درختان بهاری در اطراف امامزاده یحیی (ع) نکا در اطراف روستای سیکا 485646

نمای ساختمان گچی امامزاده ابراهیم (ع) نکا 52641634

📚 جمع بندی

روستای سیکا، در دهستان استخرپشت واقع شده و با جمعیتی حدود ۲۰۴ نفر، از اماکن مهم گردشگر پذیر منطقه هزارجریب در استان مازندران محسوب می‌شود. این روستا یکی از روستاهای گردشگری نکا در منطقه جنگلی و کوهستانی استخرپشت واقع شده و وجود آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، کلبه‌های اقامتی و برق سیار در مرکز جنگل و ارتفاعات، باعث جذب مسافران از سراسر کشور به این منطقه شده است.

ارسال دیدگاه