تالاب لپو و پلنگان کجاست ؟ | بهترین زمان بازدید + پرندگان تالاب

20 تیر 1402
0 دیدگاه
رنگارنگی آسمان در غروب خورشید تالاب لپو 6563543544

شمال ایران و به‌ویژه استان مازندران، یکی از مقاصد محبوب برای سفرها می‌باشند. در این مناطق، علاوه بر دریای خزر که معروفترین جاذبه های مازندران میباشد، تالاب‌ها و جنگل‌ های فراوانی نیز وجود دارند که شما را در سفرتان سرگرم خواهند کرد. در این مقاله، قصد داریم با تالاب لپو و پلنگان در حاشیه دریای خزر آشنا شویم. این مکان، شاید نامش کمتر به گوش شما خورده باشد، اما نباید این فرصت را از دست بدهید.

معرفی تالاب لپو و پلنگان

مرداب‌های لپو، شیرخان لپو و پلنگان در شرق منطقه زاغمرز و یک کیلومتر جنوب دریای خزر واقع شده‌اند. این مرداب‌ها در گذشته بخشی از دریای خزر بوده‌اند، اما به علت عقب‌نشینی دریا، به صورت آب باریکه‌ای جدا از دریا باقی مانده و در طول زمان با آب دریا و سیلاب پر شده‌اند. این مجموعه تالابی هر فصل از سال چهره‌ای خاص دارد.

جریان آرام آب و سرسبزی های اطراف تالاب لپو و پلنگان 5314135415
زیبایی محصور شده تالاب لپو در میان سرسبزی ها

مسیر دسترسی تالاب لپو و پلنگان

مرداب های لپو و پلنگان در واقع مجموعه‌ای از ۳ تالاب هستند. این تالاب‌ها شامل تالاب لپو، شیرخان لپو و پلنگان زاغمرز هستند. آنها در استان مازندران و شمال منطقه زاغمرز قرار دارند و فاصله آنها تا دریای خزر حدود ۵۰۰ متر است.

برای دسترسی به مرداب لپو پلنگان، شما باید به استان مازندران سفر کنید. این تالاب در غرب تالاب میانکاله و شرق نیروگاه نکا قرار دارد. پس از رسیدن به استان مازندران، می‌توانید به سمت نیروگاه نکا حرکت کنید و در ادامه مسیر، از مردم محلی برای یافتن محل دقیق تالاب‌ها راهنمایی بخواهید.

آدرس: مازندران، غرب تالاب میانکاله، شرق نیروگاه نکا

لوکیشن تالاب لپو و پلنگان 5415214
برای دسترسی به آدرس تالاب لپو و پلنگان روی نقشه کلیک کنید

جاذبه های گردشگری تالاب لپو و پلنگان

همه چیز در این منطقه به خوبی به هم پیوسته است و آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی در نکا تبدیل کرده است. مسیر دسترسی مناسب به تالاب‌ها، هوای مناسب و عدم رطوبت، همراه با مناظر زیبا در هر فصل، آن را به یک مقصد محبوب تبدیل کرده است. اگر در تابستان این تالاب‌ها را بازدید کنید، از طبیعت مرداب لپو پلنگان لذت خواهید برد و امکان قایق‌سواری را خواهید داشت. اما اگر عاشق هوای سرد و علاقه‌مند به مشاهده پرندگان هستید، بهتر است در فصل زمستان یا پاییز به مرداب لپو پلنگان بروید. در این فصل‌ها، پرندگان مهاجر را خواهید دید که برای گذراندن زمستان در این دریاچه پناه آورده‌اند. حواستان باشد که به این پرندگان آسیبی وارد نکنید. فاصله تالاب‌ها تا دریا زیاد نیست و تقریباً ۵۰۰ متر تا ۱ کیلومتر است. اگر بعد از قایق‌رانی به سرتان هوس آب‌تنی زده شد، با کمی رانندگی می‌توانید به دریا و ساحل زیبای خزر برسید. خود تالاب نیز توانایی پرکردن وقت شما را دارد. با قایق به دل تالاب بروید و از طبیعت شگفت‌انگیز مرداب‌ها لذت ببرید. در فصل زمستان هم حواستان باشد که خیلی سر و صدا نکنید؛ زیرا پرندگان مهاجر که برای مشاهده آنها آمده‌اید، حضور شما را حس می‌کنند و به سمت دیگری پرواز خواهند کرد.

جاذبه های گردشگری مرداب لپو و پلنگان:

  • قایق سواری
  • مشاهده پرندگان
غازهای شناوردر آب های تالاب لپو و پلنگان 85431352152
غاز های شناور در آب های نیلگون تالاب لپو

بهترین زمان بازدید از مرداب  لپو و پلنگان

  • جاذبه های تالاب لپو و پلنگان در زمستان چیست؟ تماشای پرندگان
  • جاذبه های تالاب لپو و پلنگان در تابستان چیست؟ تماشای قایق‌ران‌ها
  • چه پرندگانی در تالاب لپو و پلنگان وجود دارد؟ قو، قره‌غاز و فلامینگوها

 

ویژگی برجسته مرداب لپو پلنگان این است که در هیچ فصلی شما را ناامید نمی‌کنند. زمان مناسب برای بازدید از تالاب‌ها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از سرمای هوا لذت می‌برید، نترسید و در زمستان به دیدن این تالاب‌ها بروید. در زمستان و پاییز، پرندگان مهاجر از هزاران کیلومتر فاصله پرواز کرده و در این مرداب‌ها تخم‌گذاری و تولید مثل می‌کنند. قو، قره‌غاز و فلامینگوها از جمله پرندگان مشهور هستند که به اعداد زیاد در این منطقه اسکان موقت می‌کنند و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز را فراهم می‌آورند. در این فصل همچنین ماهیگیری و شکار مجاز نیز انجام می‌شود. در تابستان و پاییز، با قایقرانی و تماشای زیبایی‌های طبیعت مردابی و مناظر اطراف لپو لذت ببرید. دسترسی آسان، اقلیم ملایم و چشم‌اندازهای فصلی چندگانه از جمله امکاناتی هستند که برای گردشگران فرصتی بی‌نظیر را ایجاد کرده است.

درخشش آب تالاب لپو و پلنگان در میان تلالو نور خورشید

جاهای دیدنی اطراف  به تالاب لپو و پلنگان

  • باغ تاریخی عباس آباد
  • غار باستانی هوتو کمربند
  • سایت موزه گوهرتپه
  • رامسر
شهر ساحلی رامسر 6564315415
تلالو نور خورشید بر شهر ساحلی رامسر

ارسال دیدگاه