ساحل فرح آباد ساری کجاست ؟ | بهترین زمان سفر + امکانات تفریحی و رفاهی

25 تیر 1402
0 دیدگاه
درخت نخل و رنگین کمان در ساحل فرح آباد 6563563

ساحل فرح آباد ساری در فاصله ۳۵ کیلومتری از شمال شهر ساری واقع شده و در منطقه فرح آباد قرار دارد. این ساحل با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، جذب گردشگران بسیاری را در طول سال به خود می‌کشد.

بخش‌های زیادی از ساحل فرح آباد، به‌عنوان جاهای دیدنی ساری، تحت مالکیت مجتمع‌های دولتی و خصوصی قرار دارند و استفاده از این بخش‌ها برای عموم گردشگران ممنوع است. ساحل فرح آباد در شرق دریای کاسپین قرار دارد و برای علاقه‌مندان به گردشگری در سواحل شرقی و شمال شرقی ایران، یک مقصد مناسب به حساب می‌آید.

گردشگرا ن در حال لذت بردن از ساحل و قایق موتوری های اسکان در ساحل فرح آباد 46856468
ساحل فرح آباد با دنیایی از شادی از جاهای دیدنی ساری

ساحل فرح آباد کجا قرار دارد؟

ساحل فرح آباد ساری که به ساحل خزر آباد نیز شناخته می شود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در مازندران، در فاصله تقریبی ۳۵ کیلومتری شمال ساری قرار دارد. این ساحل از انتهای جاده فرح آباد شروع شده و به سمت غرب ادامه می‌یابد. امکانات تفریحی و تجهیزات ایمنی برای افراد با توانایی‌های مختلف نیز در ساحل وجود دارد که مزیتی برای ساحل فرح آباد در مقایسه با سایر سواحل اطراف است. شهرداری ساری همچنین در تلاش است تا بخش‌های بیشتری از ساحل را برای استفاده عموم آماده سازد.

فاصله ساحل فرح آباد تا ساری : 35 کیلومتر

قایق اسکان در ساحل فرح آباد 5424152415
اسکان قایق در دریای پر از رمز و راز

مسیر دسترسی به ساحل فرخ آباد

ساحل خزر آباد ساری در شرق سواحل مازندران واقع شده و از جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس قابل دسترسی است. از تهران و کرج می‌توان از مسیر جاده چالوس، جاده‌های هراز و فیروزکوه برای رسیدن به ساحل فرح آباد استفاده کرد. ساکنان شمال غربی و شمال شرقی نیز باید از جاده‌های منتهی به سواحل کاسپین راهی شرق مازندران و ساحل فرح آباد شوند.

مسافت تهران تا ساحل فرح آباد در مسیر جاده هراز حدوداً ۲۹۰ کیلومتر (پنج ساعت) و در جاده‌های فیروزکوه (چهار ساعت و ۴۰ دقیقه) و چالوس (چهار ساعت و ۵۰ دقیقه) است. در مسیر جاده هراز، از بابل در جهت شمال شرقی به‌سمت ساحل فرح آباد بروید. در این مسیر، با عبور از جویبار، به جاده ساحلی می‌رسید که شما را به ساحل فرح آباد هدایت می‌کند.

در مسیر جاده فیروزکوه، ابتدا به قائمشهر بروید و سپس به جویبار مراجعه کنید. ساحل فرح آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرقی جویبار قرار دارد.

علاقه‌مندان به تردد در جاده چالوس نیز ابتدا به چالوس رفته و سپس در جاده ساحلی دریای کاسپین به سمت شرق مازندران و بابلسر ادامه می‌دهند. ساحل فرح آباد در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری شرق بابلسر واقع شده است. برای دسترسی از ساری نیز باید از شمال این شهر به جاده فرح آباد رفته و مسیر خود را تا ساحل ادامه داد. ساحل فرح آباد در انتهای غرب جاده فرح آباد قرار دارد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان ساری، ۳۵ کیلومتری شمال ساری، بخش رودپی شمالی، دهستان فرح آباد شمالی، روستای ولی‌آباد

لوکیشن ساحل فرح آباد 5153415
برای دسترسی به آدرس ساحل فرح آباد روی نقشه کلیک کنید

تفریحات ساحل فرح آباد

ساحل خزر آباد ساری امکانات تفریحات آبی متنوعی ارائه می‌دهد، از جمله موج‌سواری، جت‌اسکی و گشت با قایق‌های موتوری. همچنین، پیاده‌روی در ساحل و لذت بردن از آب و ماسه نیز از تفریحات محبوب در این ساحل است. بخش‌های امن و مجزا برای شنای آقایان و بانوان نیز در این ساحل وجود دارد. علاوه بر آن، امکاناتی مانند کمپینگ، پیک‌نیک و بازی‌های گروهی از جمله والیبال ساحلی نیز در ساحل فرح آباد قابل دسترسی هستند. همچنین، اسب سواری و پرواز با کایت نیز در برخی از زمان‌ها امکان‌پذیر است. در پایان، توصیه می‌شود در این ساحل خاطرات خود را با عکس‌برداری ثبت کنید.

تفریحات ساحل خزر آباد : موج‌سواری، جت‌اسکی و گشت با قایق‌های موتوری، پیاده‌روی، شنای آقایان و بانوان، کمپینگ، پیک‌نیک و بازی‌های گروهی 

جت اسکی ساکن در ساحل فرح آباد 531454
تفریحات جت اسکی ساحل فرح آباد از زیباترین سواحل مازندران

امکانات رفاهی ساحل فرح آباد

بخشی از ساحل خزر آباد ساری اختصاصی است و برای عموم گردشگران قابل دسترسی نیست. با این حال، برای توان‌یابان، اداره بهزیستی ساری امکانات رفاهی با استاندارد مناسب فراهم کرده است. ساحل فرح آباد از سواحل مازندران است که به نیازهای افراد توان‌یاب پاسخ می‌دهد. اما بخاطر وجود سواحل اختصاصی، تعداد رستوران‌ها و کافه‌ها در این منطقه محدود است و باید به بوستان‌ها و غذاخوری‌های نزدیک به ساحل فرح آباد مراجعه کنید. یکی از امکانات رفاهی برجسته ساحل فرح آباد، منطقه امن و مناسب برای شنای بانوان با ناجیان غریق حرفه‌ای است.

شهرداری ساری نیز به تلاش برای ایجاد بوستان ساحلی عمومی در ساحل فرح آباد پرداخته و در آینده نزدیک، افزایش امکانات رفاهی این ساحل برای عموم گردشگران را ارائه خواهد کرد.

امکانات رفاهی ساحل فرح آباد: بوستان‌ها و غذاخوری‌، شنای بانوان با ناجیان غریق حرفه‌ای

پلاژ شنای بانوان 544154
پلاژ اختصاصی شنای بانوان در ساحل فرح آباد

بهترین زمان بازدید از ساحل فرح آباد ساری

ساحل فرح آباد ساری به‌دلیل هم‌جواری با دریا، آب‌وهوای شرجی دارد. در تابستان به دلیل گرمای بالا و تابش آفتاب، بازدید از این ساحل مناسب نیست. اما با شروع پاییز، آب‌وهوا در سواحل مازندران دلپذیرتر می‌شود و از اواسط آبان تا اوایل خرداد زمان مناسبی برای گردش در ساحل فرح آباد است. برای تفریحات آبی و شنا، بهترین زمان از خرداد تا تیر ماه است. با این حال، در ماه مرداد باید توجه داشت که گرما و شرجی بالا ممکن است شرایط سختی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

  • بهترین زمان بازدید از ساحل خزر آباد : اواسط آبان تا اوایل خرداد
  • بهترین زمان برای تفریحات آبی و شنا: خرداد تا تیر ماه
کودکان و بزرگسالان در حال شنا در سواحل فرح آباد 54154152
شنا در ساحل فرح آباد از جاذبه های گردشگری مازندران

جاذبه های نزدیک ساحل فرح آباد

غذادادن پرنده مادر به فرزندش در تالاب حمیدآباد ساری 45245845
تماشای زندگی روزمره پرندگان در تالاب حمیدآباد ساری

ارسال دیدگاه