روستای نصیر آباد | جمعیت + جاهای دیدنی + سوغات

14 اسفند 1402
0 دیدگاه
فضای سرسبز دشت ها وکوهستان های اطراف روستای نصیرآباد ساری 215648674874

شهر ساری، با وسعتی زیبا و متنوع در استان مازندران واقع شده است. این شهر با طبیعت فراوان و جاذبه‌های دیدنی ساری، گردشگرانی را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند. روستاهای اطراف ساری نیز تنوع زیادی از مناظر طبیعی و فرهنگی را در اختیار دارند. روستای ارطه با زیبایی‌های خاص خود و سنگ قدیمی تاریخی، مسافران را به دوران‌های گذشته می‌برد. تنکابن با سواحل خلاب دریای خزر و فرهنگ محلی منحصر به فرد، یک مقصد دلچسب برای گردشگران است. مرزن‌آباد با طبیعت کوهستانی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، جلب توجه علاقه‌مندان به طبیعت است. ساری و روستاهای اطرافش ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و محلی را به گردشگران ارائه می‌دهند که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را در اختیار می‌گذارد. در ادامه به معرفی یکی دیگر از روستاهای ساری، روستای نصیرآباد آشنا می شویم، با ما همراه باشید.

فضای سرسبز دشت ها وکوهستان های اطراف روستای نصیرآباد ساری 215648674874
روستای زیبای نصیرآباد، یکی از جاهای دیدنی ساری
مسیر خاکی ومحوطه سرسبز در اطراف دریاچه در روستای نصیر آباد 5153413
دریاچه روستای نصیر آباد در دل سرسبزی ها، یکی از جاهای دیدنی مازندران

روستای نصیر آباد کجاست؟

دهستان نصیرآباد منطقه ای از ساری، در 25 کیلومتری شمال مرکز استان مازندران در بخش رودپی شمالی واقع شده است. این روستا  از سمت شمال به روستای سوته، از سمت جنوب به روستای موزی باغ، از سمت غرب به زمین های کشاورزی روستای پنبه چوله و از سمت شرق به زمین های کشاورزی روستای قجرخیل منتهی شده است.

آدرس روستای نصیر آباد: 25 کیلومتری شمال مرکز استان مازندران در بخش رودپی شمالی

لوکیشن روستای نصیر آباد 563
برای دسترسی به روستای نصیر آباد روی نقشه کلیک کنید

جمعیت روستای نصیر آباد

این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1395 انجام شده است، جمعیت آن تنها 88 نفر بوده است و از همین رو نصیرآباد روستایی بسیار خلوت و آرام و مکانی مناسب برای استراحتی چندروزه در شمال ایران محسوب می شود.

خانه های روستایی با محوطه سرسبز در روستای نصیر آباد 54524152
خانه های روستایی در دل طبیعت خلاب روستای نصیر آباد

سوغات روستای نصیر آباد

در سفر به دهستان نصیرآباد، یکی از سوغاتی‌های مورد علاقه گردشگران خوراکی‌های خوشمزه هستند. این خوراکی‌ها شامل شیرینی‌های محلی، میوه‌های تازه از محل و نان‌های محلی می‌شوند. از محصولات محبوب این روستا می‌توان به ازگیل، ترشی‌های متنوع، زیتون و سایر خوراکی‌های محلی اشاره کرد.

سوغات روستای نصیر آباد:

  • شیرینی‌های محلی
  • میوه‌های تازه
  • نان‌های محلی
  • ازگیل
  • ترشی‌های متنوع
  • زیتون
درخت ازگیل 6236123
میوه ازگیل از سوغات روستای نصیر آباد

صنایع دستی روستای نصیر آباد

دهستان نصیرآباد در این منطقه دارای تنوع بی‌نظیری در صنایع دستی و سوغات است که نمایانگر عمق فرهنگ و تمدن مردم مازندران می‌شود. این تنوع در صنایع دستی معادل غنا و تنوع بی‌نظیر فعالیت‌های انسانی در این ناحیه است. مردم روستای نصیرآباد به‌علاوه از کشاورزی، به تولید صنایع دستی نیز مشغول‌اند که به‌عنوان منبعی از درآمد برای آنها عمل می‌کند. برجسته‌ترین این صنایع شامل قالی‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیمچه‌بافی، چوقا، حصیربافی، طراحی سنتی و نگارگری است. این تنوع در تولیدات دستی نمایانگر اعماق فرهنگی و هنری این اقوام و تمدن آنهاست.

صنایع دستی روستای نصیر آبادقالی‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیمچه‌بافی، چوقا، حصیربافی، طراحی سنتی و نگارگری

وسایل حصیری 2313
حصیر بافی از صنایع دستی روستای نصیر آباد

جاذبه های دیدنی روستای نصیر آباد

 

نیلوفرهای آبی روی تالاب حمید آباد 51351325
تالاب نیلوفرهای آبی، یکی از جاهای دیدنی ساری

 

جاذبه های تاریخی روستای نصیر آباد

تکیه عبدالحسین خانی 45241212
تکیه عبدالحسین خانی، از جاذبه های تاریخی روستای نصیر آباد

بهترین زمان سفر به روستای نصیر آباد

دهستان نصیرآباد با تنوع اقلیمی، در فصول مختلف سال تجربه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد. بهترین زمان‌ برای سفر به دهستان نصیرآباد، بهار و پاییز هستند. این دوره‌ها با آب و هوای معتدل و خنک در مناطق شمالی انتخاب می‌شوند. از سوی دیگر، سفر در زمستان با سرمای شدید و تابستان‌های گرم و رطوبتی توصیه نمی شود.. با توجه به این توصیه‌ها، بهار و پاییز با طبیعت پویا و زیبا بهترین انتخاب برای لذت بردن از سفر به این منطقه هستند.

بهترین زمان سفر به روستای نصیر آباد:  بهار و پاییز

خانه های روستای در میان درختان تنومند و سرسبز در روستای نصیرآباد 51251
خانه های روستایی محصور در جنگل ها سرسبز روستای نصیر آباد

ارسال دیدگاه