معرفی میدان ساعت ساری | مسیر دسترسی + نحوه عملکرد برج ساعت

12 خرداد 1402
0 دیدگاه
میدان ساعت ساری در هنگام بارش برف 5879452105

میدان ساعت ساری، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شهر ساری است که از نمادهای اصلی و شناخته‌شده این شهر به شمار می‌رود. این میدان دارای برجی با ساعت عقربه‌ای بزرگ و صدای زنگ ناقوس است که در هنگام تغییر ساعات به تعداد رقم ساعت در آن لحظه صدا می‌دهد. ساخت این برج در سال ۱۳۵۵ آغاز شد و پس از دو سال و هم‌زمان با انقلاب اسلامی، به پایان رسید. میدان ساعت و اماکن گردشگری اطراف آن، جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ساری محسوب می‌شوند.

میدان ساعت ساری 22589754210
“گردش اتومبیل های سرگردان دور میدان ساعت ساری”

تاریخچه میدان ساعت ساری

برج ساعت، یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر ساری محسوب می‌شود. این برج با خصوصیات و ویژگی‌های معماری ایرانی و اروپایی در سال ۱۳۰۹ با هزینه بیش از ۲۵۰ هزار تومان ساخته شد. در سال ۱۳۵۵، شهرداری ساری و سازمان فرهنگ و هنر استان تصمیم گرفتند که برج ساعت را با طراحی جدیدی مجدداً ساختاردهی کنند. به همین منظور، هیئت‌امنا، معمار پروژه را انتخاب کرد و طرح جدید نیز به تأیید رسید. سپس، عملیات ساخت مجدد برج ساعت آغاز شد.

میدان ساعت ساری 555565656
“رخ نمایی برج ساعت در آسمان ابری ساری”

 مسیر دسترسی میدان ساعت ساری

برج ساعت ساری، در حال حاضر نقطه شروع و پایان مسیر حمل و نقل عمومی، از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها است. این میدان در مسیری که از میدان امام به دروازه شهر بابل، میدان شهدا و پل تجن می‌گذرد واقع شده است. از طریق این مسیر می‌توانید به میدان ساعت و برج زیبای آن دسترسی پیدا کنید و بنا را از نزدیک مشاهده کنید.

آدرس میدان ساعت ساری:

مازندران، شهرستان ساری، مرکز ساری، میدان ساعت ساری

لوکیشن میدان ساعت ساری 8795620014
برای دسترسی دقیق به لوکیشن میدان ساعت ساری روی نقشه کلیک کنید

نحوه عملکرد میدان ساعت ساری

برج ساعت از نوع عقربه‌ای و زنگدار است، به این معنا که در هر ساعت از شبانه‌روز، تعدادی زنگ با توجه به ساعت فعلی به گوش می‌رسد. صدای آن در طول روز در میان شلوغی و هیاهوی مرکز شهر کمتر شنیده می‌شود، اما در سکوت شب تا چند خیابان دورتر هم قابل شنیدن است.

صدای زنگ در این منطقه باعث اعتراض مردم شد و آن‌ها خواستار قطع آن صدا مزاحم شوند. بنابراین، در سال ۱۳۸۰، برای چند سال این صدا قطع شد. اما در حال حاضر، دوباره این زنگ پس از سال‌ها به صدا در می‌آید.

نحوه عملکرد ساعت:

در هر ساعت از شبانه‌روز، تعدادی زنگ با توجه به ساعت فعلی به صدا در می آید.

میدان ساعت ساری 2205485795210
“برج ساعت ساری، نماد این شهر تاریخی”

جاذبه های اطراف میدان ساعت ساری

نیلوفر های آبی رو تالاب حمید آباد ساری 5589522104
“نیلوفرهای آبی رقصان بر آب های تالاب حمیدآباد”

ارسال دیدگاه