گران قیمت ترین مناطق محله ساری

10 خرداد 1402
0 دیدگاه
یک از پل های ساری 458795213254

شهر ساری به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت، قدیمی ترین و بزرگترین شهر استان مازندران محسوب می‌شود و در گذشته به عنوان پایتخت ایران نیز شناخته می‌شد. این شهر تاریخی حدود ۵ هزار سال قدمت دارد. ساری در میان شهرهای شمالی نیز از جمله بزرگترین شهرهاست و به دلیل رونق اقتصادی، کشاورزی و صنعتی، جذابیت برای مهاجرت نظرها را به خود جلب کرده است. اگر قصد مهاجرت یا تغییر مکان به ساری را دارید، بهترین محله‌های ساری  را باید شناخته و با دید باز منطقه‌ای را که قصد زندگی در آن را دارید، انتخاب کنید.

قدمت شهر ساری :

5 هزار سال

میدان ساعت در شهر ساری 589745622
میدان برج ساعت ساری

معرفی شهر ساری

ساری، به عنوان مرکز استان مازندران و یکی از شهرهای بزرگ طبرستان، معروف به مرکز فرمانروایی اسپهبدان بوده است. این شهر از جمله شهرهایی است که از آب و هوای خوشایند شمال ایران برخوردار است و با ترکیبی از کوه، جنگل و دریا، آب و هوایی معتدل و مرطوب خزری دارد. جمعیت ساری بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۹۶٬۴۱۷ نفر بوده است، اما جمعیت کل شهرستان حدود ۴۷۸٬۳۷۰ نفر است و در دوره زمانی ۸۵ تا ۹۰، با نرخ رشد ۲.۵۵ درصدی افزایش یافته است. اکثریت مردم ساری به زبان مازنی و فارسی صحبت می‌کنند و اکثریت آن‌ها مسلمان و پیرو مذهب شیعه دوازده‌امامی هستند.
ساری به عنوان یک شهر واقع در مسیر ارتباطی شرق به مرکز ایران، اهمیت ویژه‌ای دارد. در سال‌های اخیر، این منطقه توسعه و پیشرفت چشمگیری داشته و به عنوان یک مقصد مهم برای گردشگران و مهاجران شناخته می‌شود. ساری به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد، مورد توجه قرار گرفته است. قبل از سفر به این شهر برای گردش یا اقامت، مفید است اطلاعات کلی درباره شهر و بهترین مناطق مسکونی ساری را مورد بررسی قرار دهیم.

جمعیت شهر ساری :

سال ۱۳۹۰ حدود ۲۹۶٬۴۱۷ نفر ، جمعیت کل شهرستان حدود ۴۷۸٬۳۷۰ نفر 

عبور و مرور ماشین ها از دور پارک بازی کودکان 154789547
نمایی از جریان زندگی در شهر ساری

معرفی محله های گران ساری

 محله‌های ساری همچون پارک ملل، محدوده خیابان پیروزی، کوی پیوندی، قرجه، توکلی، سلمان فارسی، فرهنگ، فدک، میدان خزر به سمت فرخ آباد، ۱۵ خرداد، باغ سنگ، سعدی و حافظ از جمله مناطق شیک و معروفی هستند که به خرید و سکونت در خانه‌های لوکس جذابیت زیادی دارند. این محله‌ها با طراحی خاص و منظم خود، جزو انتخاب‌های برتر برای ساکن شدن در شهر ساری و خرید ویلا در ساری با امکانات لوکس محسوب می‌شوند.

بالا شهر ساری کجاست:

پارک ملل، محدوده خیابان پیروزی، کوی پیوندی، قرجه، توکلی، سلمان فارسی، فرهنگ، فدک، میدان خزر به سمت فرخ آباد، ۱۵ خرداد، باغ سنگ، سعدی و حافظ

 

محله پارک ملل ساری 221252485795
منطقه پارک ملل ساری

معرفی محله ی ضعیف ساری

تنها محله ی ساری که می‌توان آن را جزو مناطق ضعیف به حساب آورد، راه‌آهن است که به راه بند معروف شده است.

محله راه آهن شهرساری 14235298
محله راه آهن، یکی از محله های ساری

معرفی مناطق مهم + شهرک های ساری

شهرک های ساری و مناطق مسکونی مهمی که در آن وجود دارند، شامل شهرک ۶۰۰ دستگاه، شهرک ۱۱۰۰ دستگاه، شهرک دولتی بزرگ گوهرباران در حال ساخت، شهرک زیتون، شهرک شهرداری، کوی ۲۲ بهمن، کوی پنج‌تن، مجموعه خیابان‌های پیوندی و میرزا رضا زمانی، بخش ۸، مهدی‌آباد، جام جم، بربری محله و… می‌باشند.

یکی از شهرک های ساری 124587955
تجربه زندگی آرام و رویایی در شهرک های ساری

ارسال دیدگاه