بهترین محله های شهر ساری برای زندگی | محله های گران قیمت و متوسط

19 فروردین 1403
0 دیدگاه
میدان ساعت شهر ساری 2132659887451

شهر ساری، با بیش از پنج هزار سال تاریخچه، از پرجمعیت‌ترین و باقدمت‌ترین نقاط استان مازندران محسوب می‌شود. این شهر حتی به عنوان پایتخت سابق ایران نیز شناخته شده و امروزه یکی از بزرگترین شهرهای شمالی کشور به شمار می‌رود. رونق اقتصادی، کشاورزی و صنعت در ساری باعث شده که مهاجرت به این شهر بسیار فراوان باشد. در صورت تصمیم به مهاجرت یا تغییر مکان به این شهر، انتخاب بهترین محله برای سکونت یکی از اقدامات حیاتی است. آشنایی دقیق با مناطق مختلف ساری و انتخاب منطقه‌ای با دید باز و مطلوب برای زندگی، امری بسیار اساسی است. از سوی دیگر، اگر سفر به این شهر در دستور کار شماست، معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهر می‌تواند سفر شما را به تجربه‌ای دلپذیر و فراموش‌نشدنی تبدیل کند.

محله های گران قیمت ساری 23265985874
فضای سبز زیبا و هوای بارانی در شهر ساری
میدان ساعت ساری 123256985322154
میدان ساعت در هوای دل انگیز بارانی شهر ساری

محله های مناسب ساری برای زندگی کردن

در شهر ساری، اکثر مناطق به عنوان مناطق خوب شناخته می‌شوند، با این حال محله‌ای به نام راه‌آهن، که به راه بند مشهور است، ممکن است به عنوان یک منطقه ضعیف در نظر گرفته شود. به منظور اعلام قیمت زمین و املاک در ساری، این شهر را به چهار قسمت کلی می‌توان تقسیم کرد: شمال (۶۰۰ دستگاه)، جنوب (بلوار کشاورز)، شرق (پل تجن بلوار امام رضا) و غرب (میدان امام).

مناطق مختلف شهر ساری در خرید و فروش زمین و املاک، با قیمت‌های متفاوتی روبرو هستند. برای مثال، منطقه کوی پیوندی با نرخ حدود ۱۰ میلیون تومان به دلیل موقعیت ویژه و استقبال بالای انبوه‌سازان، یکی از گران‌ترین مناطق است. در مقابل، مناطقی مانند ۶۰۰ دستگاه و کوی برق با نرخ حدود ۵ میلیون تومان و مناطق دیگری مثل بلوار کشاورز و کوی طالقانی با نرخ میانگین کمتر از ۴ میلیون تومان در پایین‌ترین سطح قیمت در معاملات محلات ساری خرید و فروش می‌شوند. محله‌هایی شامل سلمان فارسی، شهابی، میدان معلم با قیمت‌های بالا و محله میرزمانی با قیمت متوسط می‌باشند.

محله های شهر ساری 2136598874128
یکی از خیابان های زیبا و دلربای شهر ساری

مناطق گران قیمت ساری

مناطقی چون پارک ملل، محدوده خیابان پیروزی، کوی پیوندی، قرجه، توکلی، سلمان فارسی، فرهنگ، فدک، میدان خزر به سمت فرخ آباد، ۱۵ خرداد، باغ سنگ، سعدی و حافظ، جزو محلات بسیار شیک و ارزشمند شهر ساری محسوب می‌شوند. این مناطق به عنوان مراکز لوکس و دارای خانه‌های بسیار زیبا و مدرن شناخته می‌شوند. اگر به دنبال خرید یا اجاره خانه‌ای در محله‌هایی با طراحی متفاوت و امکانات بالا هستید، محلاتی چون پارک ملل، سلمان فارسی و بسیاری از مناطق دیگر از این دست، گزینه‌های بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. طراحی شیک این مناطق باعث شده تا لوکس‌ترین خانه‌ها در این نواحی واقع شده و جذابیت خاصی را برای سکونت و زندگی کردن ایجاد کنند.

گران قیمت ترین محله های ساری:

سلمان فارسی، شهابی، میدان معلم، کوی پیوندی

محله های شهر ساری 213698562356
فضای سبز و پارک یکی از محله های شهر ساری

محله های فعلی شهر ساری

سبزه میدان، باقرآباد، شکرآباد، نوتکیه، خیابان امیر مازندرانی، بلوار خزر، بلوار معلم، پشت مصلی، بربری محله، پیرتکیه، بوعلی (بلوار پاسداران)، میرسرروضه، بهرام اُتُر، آزادگله، سروینه باغ، چناربِن، امامزاده یحیی، بازار روز، شهبند، مهدی‌آباد، کوی ندا، گل افشان، معلم (ساری نو)، ترک محله، کوی آزادی، ۲۲ بهمن، راهبند سنگتراشان، لسانی، میرزمانی (سعدی)، پیوندی، فدک، توکل، کوی پزشکان پردیس، کوی سنگ، کوی افشار، کوی اصحاب، مهیار، پل تجن.

راهبند دخانیات، نعل بندان، باقرآباد (شهید بخشنده و شهید بابایی کنونی در خیابان شیخ طبرسی)، کوی قلیچ، چهارراه برق، چهارراه کارمندان، ساری کنار، طبرستان، طالقانی اول و دوم، پشت پرورشگاه، کوی گلها، پشت زندان، بخش هشت (سلمان فارسی-پیروزی)، چال مسجد، خیام، مازیار و کوی لاله (فوردگازداران)، کوی هفت تیر (خوی آباد)، محله حاجی‌آباد (خیابان قارن)، پشت هتل، ششصد دستگاه ساری، میرسرروضه، کوی برق، کوی نور (پشت انبار برق)، پشت چین دکا، کوی جهاد، محله‌هایی هستند که به عنوان مناطق متنوع و پرنشاط شهر ساری شناخته می‌شوند و زندگی در این محله های میتواند آرامش بخش باشد.

خیابان های شهر ساری 23569878541
یکی از خیابان های محلات شهر ساری

مناطق و شهرک های پر تردد ساری

در شهر ساری، مناطق مسکونی مهمی وجود دارند که به عنوان مراکز مهم شهر نقش می‌بازند میتوان به شهرک ۶۰۰ دستگاه، شهرک‌های ۱۱۰۰ دستگاه و شهرک دولتی بزرگ گوهرباران که در حال ساخت هستند، شهرک زیتون، شهرک شهرداری، واقع در جاده عبور بندارخیل، مسکن جوانان در بزرگراه ولی عصر اشاره می‌شود.

همچنین کوی ۲۲ بهمن، کوی پنج‌تن، مجموعه خیابان‌های پیوندی و میرزا رضا زمانی، بخش ۸، مهدی‌آباد، جام جم، بربری محله و دیگر مناطق هم از جمله مناطق مسکونی برجسته در شهر ساری محسوب می‌شوند. این مناطق با طراحی مدرن و امکانات متنوع، بخش زیادی از تراکم مسکن شهری را تشکیل می‌دهند.

شهرک های در حال ساخت در شهر ساری:

شهرک ۶۰۰ دستگاه، شهرک‌های ۱۱۰۰ دستگاه و شهرک دولتی بزرگ گوهرباران


مکان های دیدنی و گردشگری شهر ساری

شهر ساری به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته در ایران شناخته می‌شود و مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی فراوانی در این شهر وجود دارد که شامل بوستان‌ها و موزه‌های متنوع است. با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و نزدیکی به دریا و کوه، شهر ساری از تنوع زندگی جانوری برخوردار است. این شهر با جانوران کوهستانی، جنگلی، جلگه‌ای و پرندگان بومی و مهاجر، همچنین آبزیان متنوع، شرایط زیستی متنوعی را ارائه می‌دهد. در ادامه، به برخی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این شهر اشاره می‌کنیم:

همچنین، بازار ترکمن ساری و پاساژ الهیه نیز از دیگر جاذبه‌های باشکوه این شهر به حساب می‌آیند.

محله های شهر ساری 21326598565487
دشت ها و زمین های کشاورزی سرسبز و حاصلخیز شهر ساری

ارسال دیدگاه