لیست جاهای دیدنی ساری | عکس + آدرس دقیق

14 آذر 1401
0 دیدگاه
پناهگاه حیات وحش میانکاله: 4985447485496849684

شهر ساری، مرکز استان مازندران واقع در شمال ایران، با وجود طبیعت خلاب و جاذبه‌های دیدنی فراوان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کشور ماست که زوایای مختلفی از زیبایی‌های ایران را به تصویر می‌کشانند. جنگل‌های هیرکانی و چنارک در ساری که با گوناگونی فراوانی از گیاهان و حیوانات در طبیعت خلق شده است پناه دنجی برای استراحت و آرامش از زندگی پرماجرا میباشد. با ما همراه باشید تا سری به جاذبه های این شهر پرآوازه بزنیم.

چشمه باداب سورت

ایران، مهد زیبایی و شکوه ،رتبه دوم چشمه شور جهان را از آن خود کرده است .چشمه باداب سورت یا چشمه رنگی که در بخش جنوبی ساری ایفای نقش کرده بعد از کوه های دماوند دومین اثر طبیعی ملی ایران است.زیبایی این چشمه ها که در هرطبقه با رنگ های متفاوت مزین شده و در حصار درختچه های زرشک وحشی قرار گرفته اند، هر فرد طبیعت دوستی را به وجد می آورد.جالب است بدانید که مشابه این چشمه در پاموکاله ترکیه نیز وجود دارد.

چشمه باداب سورت:

چشمه باداب سورت رتبه دوم چشمه شور جهان را از آن خود کرده است.

برای دسترسی به آدرس دقیق چشمه باداب سورت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

 

غروب آفتاب در چشمه طبقه طبقه باداب سورت
طبقه بندی حیرت انگیز چشمه باداب سورت

مسیر رسیدن به چشمه باداب سورت:

برای رسیدن به این چشمه 2 مسیر وجود دارد. اگراز ساری قصد حرکت داشته باشید به سمت کیاسر حرکت کرده تا به سه راهی تلمادره رسیده و از آن جا تا رسیدن به روستای اورست ادامه دهید.بعد از رسیدن به این روستا میتوانید چشمه باداب سورت را تماشا کنید

واگر مبدا حرکتتان از سمنان می باشد باید به ترتیب از مهدیشهر،شهمیرزادو فولاد محله عبور کنید تا خود را به سه راه تلمادره برسانید و ادامه مسیرقبلی را تا رسیدن به این چشمه دلنواز برانید.

  • مسیر حرکت چشمه باداب سورت از ساری: کیاسر، 3راهی تلمادره، روستای اورست، چشمه باداب سورت
  • مسیر حرکت چشمه باداب سورت ازسمنان: مهدیشهر، شهمیرزاد ، فولاد محله، 3 راهی تلمادره، روستای اورست، چشمه باداب سورت
هارمونی رنگ ها در چشمه باداب سورت
هارمونی جذاب رنگ ها در چشمه باداب سورت

دریاچه الندان:

شمال کشوربرای همگان یادآور باران ، بوی خاک خیس و صدای برخورد قطرات آب روی سقف و ایوان است که این شرایط آب و هوایی چشمه ها و دریاچه های زیادی را برایمان پدید آورده است از جمله دریاچه الندان.

آب دریاچه الندان تماما با بارش باران تامین میشود و هیچ رودی به آن جریان ندارد . یکی از دلایل اینکه بدون هیچ رودخانه ورودی، این دریاچه پرآب میشود نفودناپذیر بودن خاک این دریاچه است.این دریاچه در روزهای عادی 17هکتار است که با بارش باران های سنگین به30 هکتار نیز میرسد.

حضور اردک های وحشی در زمستان و وجود درختان ولیک و ازگیل این دریاچه را تبدیل به یکی از زیباترین دریاچه های ساری کرده است.

برای دسترسی به آدرس دقیق دریاچه الندان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

مساحت دریاچه الندان:

در روزهای عادی 17 هکتار و در روزهای بارانی 30 هکتار

سایه افکنی درختان بلند قامت و ابرهای پنبه ای بر دریاچه الندان ساری
سایه افکنی درختان بلند قامت و ابرهای پنبه ای بر دریاچه الندان ساری

پناهگاه حیات وحش میانکاله:

شهر ساری برای دوستداران حیوانات نیز جاذبه های دیدنی جذابی را فراهم کرده است.وجود دو حیات وحش در این شهر پوئن مثبتی به حساب می آید زیرا آپشنی میباشد که هر شهر و دیاری از آن برخوردار نیست.

تالاب و حیات وحش میانکاله: فلامینگوها،قوهای فریادکش، پلیکان های پا خاکستری، غازهای پازرد و طاووسک ها از جمله  پرندگان کم یابی است که در فصل  مهاجرت خود به سمت این تالاب بکر و ناب روانه شده وسالانه طبیعت دوستان زیادی را برای تماشا و عکاسی جذب خود کرده است

حیات وحش دشت ناز زیستگاه گوزن های زرد ایرانی میباشد که از پشت دیوار های سیمی میتوانید به تماشای آنها بنشینید.

برای دسترسی به آدرس دقیق پناهگاه حیات وحش میانکاله روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

پرندگان حیات وحش میانکاله:

فلامینگوها،قوهای فریادکش، پلیکان های پا خاکستری، غازهای پازرد و طاووسک

 

مهاجرت دسته جمعی پرندگان به تالاب حیات وحش میانکاله
مهاجرت دسته جمعی پرندگان به تالاب حیات وحش میانکاله

ساحل خزرآباد(فرح آباد) :

ساحل خزرآباد که بیشتر افراد آن را به اسم فرح آباد میشناسند، جزء سواحل خطه مازندران محسوب میشودکه در 35کیلومتری ساری واقع شده است.این ساحل زیبا و چشم نواز چیزی از سواحل بابلسر و رامسر کم ندارد.از قایق سواری روی امواج دریا گرفته تا اسب سواری در ساحل شنی و حتی وجود کافه و رستوران در نزدیکی دریا، تا مسافران با بهره مندی از امکانات سفرخوشی را سپری کنند.

یکی از دلایلی که افراد را مشتاق خرید ویلا در ساری میکند نزدیکی به دریا است تا هرزمانی که هوس قدم زدن در ساحل شنی و یا شنا به سرشان زد در مدت زمان کوتاهی بتوانند خود را به آن برسانند.

برای دسترسی به آدرس دقیق ساحل فرح آباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

فاصله ساحل فرح اباد تا ساری: 35 کیلومتر

آلاچیق های سربسته ساحل فرح آباد 844
آلاچیق های سربسته ساحل فرح آباد (خزرآباد)

دریاچه چورت:

دریاچه چورت، یکی از جاذبه‌های گردشگری ساری که با شکل زیبای خود، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند؛ تنها با بارش باران پرآب می‌شود، در گذشته توسط رودخانه تامین آب می‌شد؛ اما با رخ دادن زلزله، مسیر رودخانه مسدود شده و این دریاچه به جمع دریاچه‌های بدون ورودی رودخانه پیوست.

برای دسترسی به آدرس دقیق دریاچه چورت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

غروب تماشایی دریاچه چورت در حصار درختان انبوه
غروب تماشایی دریاچه چورت در حصار درختان انبوه

دیگر جاذبه های ساری

ارسال دیدگاه